برای کسب درامد از ماساژ چه مهارت هایی لازم است ؟


علم ماساژ، دانش ارزشمندی است که از دیرباز ابداع شده و همیشه در بین افراد مختلف محبوب بوده است. از آنجایی که ماساژ می ‌تواند هم آرامش‌بخش و هم برای درمان انواع مختلف بیماری‌های عضلانی مفید باشد افراد زیادی تمایل به استفاده از آن را داشته در نتیجه تقاضا برای ماساژ روز بروز افزایش می یابد . زیرا حرفه ماساژ امروزه به عنوان یکی از مشاغل پولسازی شناخته می شود که نیاز به سرمایه آنچنانی برای شروع به کار نداشته و کافیست افراد در آموزشگاه برای گذراندن دوره ماساژ ثبت نام و پس از پایان دوره در موسسات مختلف مشغول بکار شوند.  این مسئله باعث شده است که افراد زیادی به فکر آموزش نحوه انجام ماساژ های مختلف برای کسب درآمد از این رشته بیفتند.

برای کسب درامد از ماساژ چه مهارت هایی لازم است ؟

ماساژ چیست و توسط چه کسی انجام می شود؟

ماساژ ، یک روش پیشگیرانه و درمانی برای تاثیرگذاری بر بدن انسان است که از طریق لمس توسط ماساژ درمانگر انجام می شود .
ماساژ نه تنها راهی برای ریکاوری فیزیکی، بلکه روانی نیز هست. این حرکات انتقال احساسات عمیق لمسی است که بسیار مهم است و به رشد بدن در دوران کودکی کمک می کند.
این روش ، ترکیبی از حرکات مکانیکی و فیزیکی بر روی نقاط مختلف مختلف بدن است و  به دلیل بی ضرر بودن از نظر فیزیولوژیکی، مورد استفاده قرار می گیرد.
ماساژ درمانگر یا ماسور فردی است که با استفاده از ساعد ، آرنج ، انگشتان دست و کف دست و یا با استفاده از دستگاه های مخصوص تکنیک های ماساژ را اجرا می کند . این افراد برای اینکه بتوانند استرس و آسیب را در بدن مراجعان خود کاهش داده و به توانبخشی آسیب های آنها کمک کنند باید قبل از شروع به کار با مشتری خود ارتباط برقرار نموده و از او  اطلاعات مختلفی در مورد آسیب و مشکلی که وجود دارد ، سابقه پزشکی فرد، نواحی دردناک و غیره را بگیرند تا بتوانند با شناسایی نقاطی که در معرض استرس و تنش قرار دارد و کار بر روی آن ها تاثیرات مثبتی را بر روی بدن مراجعان خود به جا بگذارند.
تحت فشاری که توسط حرکات ماساژ بر روی سطح بدن ایجاد می شد ، فرآیندهای رفلکس پیچیده در بدن رخ می دهد که سطح متابولیسم و ترکیب غدد درون ریز را تغییر داده و باعث واکنش های عمومی و مضاعف در اندام ها و بافت می شود.
ماساژ درمانگر متخصصی است که جلسات ماساژ را برای افراد داوطلب انجام ماساژ برگزار می کند . حرفه ماساژور نه تنها مستلزم تسلط بر تکنیک های ماساژ، بلکه توانایی برقراری ارتباط با مشتری است. در غیاب این مهارت ها، روش ماساژ می تواند برای بیمار ناخوشایند شود، زیرا آرامش مناسبی دریافت نمی کند. ماساژ درمانگر باید حواسش جمع باشد، دقیق باشد و بتواند فضای دلپذیری را برای مشتری ایجاد کند.

چگونه می توان از شغل ماساژ درآمد بالایی به دست آورد؟

با توجه به اینکه ماساژ دارای تکنیک و روش های مختلفی است به عنوان یکی از شاخه های طب سنتی و همچنین در موارد مختلف مانند زیبایی، باشگاه های ورزشی، انجام ماساژ در منزل ، کلینیک های توانبخشی، لاغری ،فیزیوتراپی  و غیره مورد استفاده قرار می گیرد لازم است در صورتی که قصد دارید به عنوان یک ماساژ درمانگر مشغول به کار شوید ابتدا برای خود یک هدف خاص تعیین نموده و با توجه به حوزه ای که قصد دارید در آن مشغول به کار شوید دوره های آموزشی لازم را بر روی سبک خاص ماساژ در همان شاخه بگذرانید تا بتوانید به عنوان یک ماساژ درمانگر حرفه ای در این زمینه فعالیت کنید.
در این صورت است که به عنوان یک ماساژ درمانگر تخصصی شناخته می شوید و می توانید مشتریان زیادی را جذب کنید

وظایف اصلی یک ماساژ درمانگر چیست؟

وظایف اصلی یک ماساژ درمانگر عبارتند از:
– آماده سازی
– انجام انواع ماساژ لازم به صورت دستی یا با کمک دستگاه های خاص
– انجام ترکیبی از ماساژ با درمان دستی، تمرینات فیزیوتراپی یا سایر روش های تجویز شده توسط پزشک.
– کنترل وضعیت فرد در طول انجام عمل ماساژ
– ارائه  مشاوره به مراجعان
– رعایت استانداردهای بهداشتی و ایمنی در محیط کار
–  ارائه کمک های اولیه در صورت لزوم
عملکردهای خاصی که توسط ماساژ درمانگر انجام می شود  و همچنین انواع تأثیراتی که بر روی یک فرد استفاده می کنند، بسیار متفاوت است.  بنابراین قبل از اینکه یک ماساژ درمانگر شوید، باید به وضوح مشخص کنید که آیا این حرفه برای شما مناسب است یا خیر. هم زن و هم مردی که دارای آرامش و اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، جامعه پذیری، حسن نیت و توانایی یافتن رویکردی برای هر بیمار، توجه، تعادل و تمایل به پیشرفت و یادگیری مداوم هستند، می توانند متخصص ماساژ شوند. قدرت بدنی و استقامت نیز مهم است، زیرا کار با بارهای سنگین همراه است.
یک ماساژ درمانگر باید دانش لازم درمورد آناتومی و فیزیولوژی بدن انسان را داشته باشد تا بتواند به طور کامل محل هر ماهیچه، عصب یا گره لنفاوی، رگ خونی را تشخیص دهد. در غیر این صورت ممکن است آسیب جدی به بدن بیمار وارد کنید.
برای آموزش ماساژ در کرج ( ویژه خانم ها ) با آموزشگاه ماهدیس تماس بگیرید . 09128632325



Source link