ترفند بایدن برای دور زدن دعوای تایید پودستا



پرزیدنت جو بایدن در حال کنار گذاشتن یک نبرد تائید کبودی برای مشاور جدید بین المللی آب و هوای خود است. و او این کار را صرفاً با تغییر عنوان شغلی انجام می دهد.

جان پودستا، که روز چهارشنبه به عنوان سفیر اقلیم ایالات متحده، جان کری انتخاب شد، شرح شغلی کمی متفاوت از شغل قبلی خود خواهد داشت. اما این یکی است که می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند.

پودستا به عنوان مشاور ارشد رئیس‌جمهور در امور سیاست‌های بین‌المللی آب و هوا، که قبلاً مشاور ارشد بایدن در اجرای قانون کاهش تورم است، ظاهراً مشمول قانونی که اخیراً تصویب شده است که فرستادگان ویژه را مجبور به تأیید سنا می‌کند، نخواهد بود.



جمهوری خواهان سنا، که نسبت به برداشت قدرت از سوی قوه مجریه اعتراض کرده اند، خشنود نیستند.

سناتور لیندسی گراهام (RS.C.)، عضو رتبه بندی کمیته فرعی تخصیص عملیات ایالتی-خارجی سنا، روز پنجشنبه در مورد این ایده گفت: «این یکی از آن مواقعی است که شما نمی خواهید حق امتیاز خود را رها کنید. مجلس جایگزین کری را تایید نکرد.

جمهوری خواهان در حال حاضر مراقب هستند، زیرا مدت ها پیش از رویکرد کاخ سفید در قبال سیاست آب و هوا در سه سال گذشته آسیب دیده اند.

شلی مور کاپیتو (RW.Va.) عضو رتبه بندی محیط زیست و فواید عمومی سنا از دولت بایدن، گفت: «آنها همیشه کنگره را در مورد سیاست زیست محیطی دور می زنند.

این مشکلی برای بایدن در سال 2021 نبود، زمانی که او برای اولین بار کری را به عنوان دیپلمات ارشد آب و هوای رئیس جمهور تحت چتر وزارت امور خارجه منصوب کرد.

با این حال، از آن زمان، یک ماده از قانون مجوز دفاع ملی مالی 2022 به قانون امضا شد که همه نمایندگان ویژه آینده را ملزم می‌کرد که مشمول فرآیند تأیید سنا شوند – سرنوشتی که در فضای سیاسی کنونی می‌تواند به ماه‌ها منجر شود. یک موقعیت پر نشده باقی مانده است

کاخ سفید دلیل منطقی خود را برای اعطای عنوان جدید به پودستا به جای نامزد کردن او در مقام رسمی برای خدمت به عنوان فرستاده ویژه آب و هوا توضیح نداده است. سخنگویان دولت بایدن به درخواست‌های E&E News برای اظهارنظر درباره طرز تفکر آن پاسخی ندادند.

یکی از مقامات کاخ سفید در بیانیه ای گفت که پست پودستا پستی بود که در آن او “به نظارت بر تیم با استعداد اجرای قانون کاهش تورم ادامه خواهد داد” و در عین حال “اختصاص خواهد کرد”.[ing] زمان قابل توجهی برای سیاست‌های بین‌المللی آب و هوا – کار با هماهنگی تیم قوی در وزارت امور خارجه – به نمایندگی از ایالات متحده به عنوان یک قهرمان سرسخت برای اقدامات جسورانه آب و هوا.

به عبارت دیگر، شرح شغل مشاور ویژه کاخ سفید فاقد معیارهایی است که پودستا را به تایید سنا می‌رساند.

“توجیه کردن سخت است”

با این وجود، نادیده گرفتن پویایی های سیاسی در کنگره که ممکن است بر تصمیم کاخ سفید در مورد موضع پودستا تأثیر داشته باشد، در کنار اکثریت ناچیز دموکرات ها که باعث می شود حتی تعداد انگشت شماری از دموکرات ها در مورد نامزدهای بایدن بسیار تأثیرگذار باشد، نادیده گرفته می شود.

جو مانچین، رئیس انرژی و منابع طبیعی سنا، دموکرات ویرجینیای غربی، به جمهوری خواهان پیوسته است تا نامزدهای متعدد بایدن را برای سمت‌های وزارت انرژی و کشور و سازمان حفاظت محیط زیست بر سر اختلافات بزرگتر در مورد سیاست‌های زیست محیطی به آتش بکشد.

روز پنجشنبه، مانچین گفت: «فکر بدی نخواهد بود» که سنا در مورد اینکه چه کسی جانشین کری به عنوان دیپلمات ارشد آب و هوای جهانی بایدن می شود، نظر داشته باشد، با توجه به اینکه «مردم آب و هوای رئیس جمهور… [are] ما را در مسیری خطرناک قرار می دهد که توجیه آن سخت خواهد بود.

انتصاب پودستا، که با خروج کری در بهار امسال انجام می‌شود، همچنین تضمین می‌کند که یک بازیگر کلیدی در تلاش‌های دولت بایدن برای شناسایی و مشارکت دادن شرکای بین‌المللی برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی در زمان حساسی خالی نخواهد ماند.

هم ملاحظات سیاره‌ای و هم سیاسی مطرح است: انتشار گازهای گلخانه‌ای همچنان با سرعت‌های هشداردهنده‌ای زمین را گرم می‌کند و بایدن باید نظر رای‌دهندگان جوان و مترقی را جلب کند که از او می‌خواهند اقدامات اقلیمی قاطعی در صحنه جهانی انجام دهد.

ما اجرای IRA را داریم. ما تعهداتی داریم که انجام شد [at COP 28] در دبی،» رئیس روابط خارجی سنا، بن کاردین (D-Md.) در مصاحبه اخیر خود گفت. “در حال حاضر چیزهای زیادی در جریان است.”

“من فرض می کنم آنها با قانون مطابقت خواهند کرد”

هر جمهوری‌خواه سنا که در کمیته‌ای با صلاحیت قضاوت در مورد موضوعاتی که فرستاده آب و هوا به آن دست می‌زند – محیط‌زیست، امور خارجی و مسائل بودجه – تا روز پنج‌شنبه فرصت نداشت تا اخبار مربوط به پودستا را که کمتر از 24 ساعت قبل علنی شده بود پردازش کند.

کسانی که با این توسعه آشنایی نداشتند عبارتند از جیم ریش، عضو رده بندی روابط خارجی سنا (آیداهو) که از ماده لایحه دفاعی حمایت می کرد که فرستادگان ویژه را در معرض روند تأیید قرار می داد.

او در مورد کاخ سفید گفت: «ما در حال حاضر قانونی در مورد آن داریم، بنابراین من فرض می‌کنم که آنها از قانون پیروی خواهند کرد.

سناتور تد کروز (تگزاس)، یکی از اعضای روابط خارجی که هفته گذشته کری را متهم کرد که سیاست آب و هوایی «غیرمنطقی و افراطی» را از دفتر بیضی بیرون می‌کشد، به همین ترتیب در مورد خواسته‌هایش در زمان رسیدن به چه چیزی محتاط بود. برای گفتن در مورد جانشین کری.

یکی دیگر از اعضای هیئت، سناتور پیت ریکتس (R-Neb.) نیز روز پنجشنبه از اظهار نظر خودداری کرد. او در گذشته، کری را «نفرت‌انگیز» و «خارج از ارتباط» خوانده است.

علاوه بر عصبانیت، در نهایت هیچ قانونگذار نمی تواند برای خنثی کردن انتصاب پودستا انجام دهد.

در مجلس نمایندگان، جمهوری خواهان می توانند او را به کمیته های خود بکشانند تا بتوانند امتیازات سیاسی را پیش از انتخابات نوامبر به دست آورند. در هر دو مجلس، قانونگذاران می توانند تلاش کنند تا از طریق فرآیند تخصیص بودجه از این موقعیت بکاهند یا از آن دفاع کنند، اگرچه این تلاش ها به قانون تبدیل نمی شوند.

آن‌ها همچنین می‌توانند تأیید نامزدهای دیگر، مرتبط یا غیر مرتبط، را در تلافی کاهش دهند، که بیشتر یک ناراحتی است تا یک مانع غیرقابل عبور.

سناتور میت رامنی (R-Utah)، یکی از اعضای روابط خارجی، دیدگاهی مخالف با دیدگاه همکارانش داشت: سنا تعداد زیادی نامزد را برای شروع تأیید می کند و نباید وقت خود را برای پودستا تلف کند.

او گفت: “کاهش تعداد تاییدیه ها برای من منطقی است و نیاز به تایید یک فرستاده آب و هوا به نقطه نگرانی نمی رسد.”

گزارشگر سارا شونهارت کمک کرد.

این داستان نیز در Climatewire.