تگزاس رآکتورهای کوچک هسته ای را به عنوان یک راه حل نیرو مورد بررسی قرار می دهد



در یک محور بلندپروازانه از منابع انرژی سنتی، تگزاس، به رهبری فرماندار گرگ ابوت، در حال بررسی پتانسیل راکتورهای هسته‌ای کوچک برای تامین انرژی قابل اعتماد و بدون آلودگی است.

امیلی فاکسال گزارش می دهد تگزاس تریبون


به اختصار:

  • فرماندار ابوت با هدف توسعه انرژی هسته ای در تگزاس در حال ارزیابی ایمنی و قابلیت اطمینان راکتورهای هسته ای کوچک به عنوان جایگزینی برای سوخت های فسیلی است.
  • این راکتورهای فشرده برخلاف انرژی متناوب مزارع خورشیدی و بادی، می‌توانند منبع تغذیه پایداری را برای ایالت، به ویژه در زمان افزایش تقاضا، فراهم کنند.
  • این اقدام پاسخی به آسیب‌پذیری‌های شبکه برق ایالتی است که با فاجعه طوفان زمستانی 2021 برجسته شده است و نشان‌دهنده تنوع گسترده‌تری در سبد انرژی تگزاس است.

نقل قول کلیدی:

این راکتورها این پتانسیل را دارند که شیوه تولید برق در این ایالت را متحول کنند و برق پایدار و کم هزینه را برای مدت طولانی در تگزاس فراهم کنند.

– جیمی گلوتفلتی، کمیسر خدمات عمومی ایالتی

چرا این مهم است:

راکتورهای ماژولار کوچک به عنوان منبعی از انرژی پیوسته یا «بار پایه» می‌توانند مکمل منابع تجدیدپذیر متناوب مانند باد و خورشید باشند و منبع تغذیه ثابت و بدون انتشار کربن مرتبط با سوخت‌های فسیلی را تضمین کنند. این با تلاش‌های جهانی برای انتقال به منابع انرژی پاک‌تر برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی هماهنگ است.

پیتر دایکسترا: انرژی هسته‌ای با مهلت گذشته و بیش از بودجه مواجه است.