ساکنان می ترسند پیشنهادهای بازیافت مواد شیمیایی پنسیلوانیا، ویرجینیای غربی باعث تعمیق روابط سوخت های فسیلی و مشکلات آلودگی شود.


پیتسبورگ – هنگامی که سندی فیلد برای اولین بار در مورد طرح ساخت یک مرکز بازیافت مواد شیمیایی جدید در محله خود در پوینت تاونشیپ، پنسیلوانیا شنید، فکر کرد که این ایده عالی به نظر می رسد.


او گفت: «بحران زباله های پلاستیکی یک مشکل واقعی است و من فکر می کردم که این راه حل خوبی به نظر می رسد اخبار بهداشت محیط (EHN). “اما سپس به خانه باز شرکت رفتم و تحقیقات بیشتری انجام دادم و متوجه شدم که آنها چه فرآیند سمی را پیشنهاد می کنند، 450000 تن پلاستیک، ذوب کردن آن و ساخت مواد شیمیایی از آن درست در کنار رودخانه ما.”

این پیشنهاد از سوی Encina ارائه شد، یک شرکت مستقر در تگزاس که امیدوار است کارخانه‌های بازیافت مواد شیمیایی در ایالات متحده، مکزیک، اروپا، خاورمیانه و آسیا بسازد. تا به امروز، این شرکت فقط پلاستیک را در یک مرکز نمایشی کوچک در سن آنتونیو، تگزاس بازیافت کرده است. این تأسیسات در پوینت تاونشیپ، یک جامعه حومه‌ای و زمین‌های زراعی با حدود 4000 نفر، اولین تلاش آنها برای گسترش فعالیت‌هایشان خواهد بود.

فیلد که حدود چهار مایل دورتر از محل پیشنهادی زندگی می‌کند، با اشاره به نگرانی‌ها در مورد انتشارات هوا و تخلیه آلاینده‌های غیرقابل تنظیم از جمله میکروپلاستیک‌ها و “مواد شیمیایی برای همیشه” (که معمولاً به عنوان PFAS شناخته می‌شوند) به رودخانه Susquehanna به کمپینی برای توقف کارخانه پیوست.

پیشنهادهایی برای کارخانه های بازیافت مواد شیمیایی مشابه در سراسر کشور در دست اقدام است. طبق گزارش سال 2023 سازمان غیرانتفاعی Beyond Plastics، تا سپتامبر 2023، 11 تأسیسات از این قبیل در ایالات متحده ساخته شده بود که یکی از آنها در سال جاری بسته شد.

سایت Encina بخشی از یک روند گسترده تر از تاسیسات بازیافت شیمیایی پیشنهادی در منطقه آپالاش است. یکی از محبوب‌ترین نیروگاه‌های پیشنهادی در یانگ‌تاون، اوهایو، توسط سیستم‌های انرژی حرارتی SOBE، در حال حاضر پس از تصویب توقف یک ساله بازیافت مواد شیمیایی توسط شهر متوقف شده است.

کارشناسان می گویند Encina و یک مرکز بازیافت شیمیایی دیگر در فولانزبی، ویرجینیای غربی، تصادفات جغرافیایی نیستند. آپالاشیا و دره رودخانه اوهایو در حال حاضر میزبان شبکه‌ای متراکم از زیرساخت‌های نفت و گاز، از جمله چاه‌های شکسته و معمولی، خطوط لوله و یک کارخانه عظیم پلاستیک هستند. تاسیسات بازیافت مواد شیمیایی نشان دهنده گسترش بیشتر این شبکه است و بر بار کلی آلودگی سمی منطقه و تقاضای مداوم برای سوخت های فسیلی و زیرساخت های مرتبط اضافه می کند.

به عنوان مثال، در سال 2021، گروه غیرانتفاعی حمایت از محیط زیست PennFuture گزارش داد که پنسیلوانیا به سوخت های فسیلی سالانه 3.8 میلیارد دلار یارانه می دهد. صنعت گاز شیل 52.1 درصد از این یارانه ها یا 2 میلیارد دلار را به خود اختصاص می دهد.

جس کونارد، مدیر آپالاشیا سازمان فعال غیرانتفاعی Beyond Plastics، در شرق فلسطین، اوهایو زندگی می‌کند و خطرات مربوط به زندگی در نزدیکی این نوع زیرساخت‌ها را سال گذشته تجربه کرد، زمانی که قطار حامل مواد شیمیایی مورد استفاده برای ساخت پلاستیک از ریل خارج شد و آتش گرفت. مسموم کردن شهر

کونارد گفت: «مواد شیمیایی که پلاستیک را می‌سازند برای سلامتی ما بسیار خطرناک هستند و زمانی که زباله‌ها را از طریق بازیافت پیشرفته از یک محصول جامد به بخار تبدیل می‌کنید، در واقع ضایعات را مدیریت نمی‌کنید.» “این فقط محیطی را که در آن در معرض این مواد شیمیایی قرار می گیریم تغییر می دهد.”

“رودخانه کانون اصلی زندگی ماست”

بازیافت شیمیایی

کایاک سواری در میدان شنی در رودخانه Susquehanna در پایین دست سایت بازیافت شیمیایی پیشنهادی.

اعتبار: سندی فیلد

سالی فیلد در جلسه عمومی ما در کلیسای Unitarian در Northumberland، PA، در نزدیکی سایت بازیافت شیمیایی پیشنهادی صحبت می‌کند.

اعتبار: سالی فیلد

کارخانه پیشنهادی انسینا در پنسیلوانیا سالانه 450000 تن پلاستیک را با ذوب کردن آنها و استفاده از مواد شیمیایی برای تجزیه آنها به موادی مانند بنزن، تولوئن و زایلن فرآوری می‌کند و سپس به تولیدکنندگان پلاستیک فروخته می‌شود. این فرآیند همچنین محصولات نفتی مایع و زباله های خطرناک جامد را ایجاد می کند. پیشنهاد این شرکت شامل برداشت 1.7 میلیون گالن آب در روز از رودخانه Susquehanna و تخلیه 2.9 میلیون گالن در روز به آبراه بود.

فیلد گفت: «رودخانه کانون اصلی زندگی ماست. ما از آن برای تفریح ​​و ماهیگیری استفاده می کنیم و همه از آن می نوشیم، و این واقعاً برای شخصیت دره Susquehanna مرکزی است.

سخنگوی Encina در ایمیلی گفت که این شرکت از “بهترین فناوری در کلاس” برای حذف آلاینده ها و میکروپلاستیک ها قبل از تخلیه آب به Susquehanna استفاده خواهد کرد و خاطرنشان کرد که داده های انتشار آب و هوا عمومی خواهد بود.

سخنگوی Encina گفت: “سلامت و ایمنی مردم و جوامعی که در آن فعالیت می کنیم اولویت اصلی ما است.” ما نگرانی‌های جامعه را از طریق جلسات و ارتباطات منظم که در آن گوش می‌دهیم و در مورد برنامه‌هایمان برای تصفیه و حفاظت آب بحث می‌کنیم، رسیدگی می‌کنیم.»

در ماه اکتبر، Encina درخواست مجوز خود را برای مدیریت آب طوفان – که این شرکت برای شروع ساخت و ساز به آن نیاز دارد – پس از اینکه رگولاتورهای ایالتی اعلام کردند کمبود دارد، پس گرفت، اما این شرکت گفت که همچنان در حال پیشبرد برنامه‌هایی برای سایت است.

“رودخانه کانون اصلی زندگی ما است.” – سالی فیلد

مقامات محلی واکنش‌های متفاوتی نسبت به این پیشنهاد داشته‌اند، به طوری که برخی از مشاغل ساخت‌وساز موقتی که این پروژه در منطقه ایجاد می‌کند استقبال کرده‌اند و برخی دیگر نسبت به اثرات بهداشت محیطی ابراز نگرانی کرده‌اند. در سال 2020، تام ولف، فرماندار سابق پنسیلوانیا، لایحه‌ای را امضا کرد که تأسیسات بازیافت مواد شیمیایی را از دریافت مجوز زباله‌های جامد معاف می‌کرد. کارخانه Encina قبلاً در آن زمان پیشنهاد شده بود و تنها تأسیسات بازیافت شیمیایی پیشنهادی در ایالت باقی مانده است، بنابراین به نظر می رسد که این لایحه به طور خاص به نفع Encina تصویب شده است.

پنسیلوانیا یکی از 24 ایالت – از جمله اوهایو، ویرجینیای غربی، ویرجینیا، کنتاکی – است که قوانین مشابهی را تصویب کرده است، که شورای شیمی آمریکا برای آن لابی کرده است تا تأسیسات بازیافت مواد شیمیایی را به‌عنوان کارخانه‌ای به جای ضایعات طبقه‌بندی کند، که نظارت نظارتی را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود. دریافت یارانه عمومی برای این شرکت ها آسان تر است.

فیلد پروژه Encina را یکی از چندین “راه حل نادرست” می داند که توسط منافع صنعتی در پاسخ به نگرانی های فزاینده در مورد تغییرات آب و هوا و آلودگی پلاستیکی پیش می رود. فیلد، یک فعال قدیمی آب و هوا، به No False Solutions PA، ائتلافی از گروه‌های مدافع مخالف بازیافت مواد شیمیایی، جذب کربن، انرژی هیدروژن و فرکینگ پیوست.

فیلد بیانیه‌ای 50 صفحه‌ای را که توسط این گروه در ژانویه منتشر شد، نوشت که این صنایع را به عنوان «فناوری‌های نوظهوری که ادعا می‌کنند راه‌حل‌هایی برای بحران آب و هوا هستند، اما در واقع بحران آب و هوا را تشدید می‌کنند، به محیط زیست آسیب می‌رسانند و/یا به سلامت عمومی آسیب می‌رسانند، محکوم می‌کند». ”

ما دوست داریم در مورد چیزهای مثبت صحبت کنیم، روی آینده انرژی های تجدیدپذیر خود تمرکز کنیم، اما در عوض با هر ایده احمقانه ای که از صنعت سوخت های فسیلی بیرون می آید، با کاهش آنها و در حال زوال، گیر کرده ایم. فیلد گفت: فقط سعی می کنم در تجارت باقی بمانم.

برای فیلد، توقف کارخانه پیشنهادی Encina نشان دهنده اهمیت موضع گیری در برابر این “راه حل های نادرست” در پنسیلوانیا است.

فیلد گفت: “این اولین مرکز بازیافت پیشرفته ای است که در پنسیلوانیا پیشنهاد شده است، بنابراین ما واقعاً احساس می کنیم که مجبوریم آن را متوقف کنیم.” این راه‌حل‌های نادرست همگی پنسیلوانیا را به سمتی اشتباه می‌برد و سلامت و محیط زیست ما را به عقب بر می‌گرداند.»

“سوالات زیاد بپرس”

بازیافت شیمیایی

رویداد چشم انداز بهتر برای دره توسط حامیان محیط زیست دره اوهایو در ماه اکتبر برگزار شد.

اعتبار: OVEA

فرانک روکیو شبیه یک فعال محیط زیستی کلیشه ای نیست.

سر تراشیده و کت و شلوارهای خوش دوخت او بیشتر با شغل ده ساله او در سرویس مخفی و اطلاعات ضد تروریسم در واشنگتن دی سی یا نقش فعلی او به عنوان مشاور مدیریت ثروت مطابقت دارد.

اما سال گذشته روکیو و همسرش، گروهی از طرفداران محیط زیست دره اوهایو را تأسیس کردند، یک گروه حمایت از جامعه که به توقف یک مرکز بازیافت شیمیایی پیشنهادی در فولانزبی، ویرجینیای غربی، در حدود 40 مایلی جنوب غربی پیتسبورگ اختصاص داشت.

روکیو در فولانزبی بزرگ شد و او و همسرش چند سال پیش به آنجا رفتند تا پسر و دخترشان را که اکنون شش و هشت ساله هستند بزرگ کنند و می‌خواهند به والدین روکیو نزدیک‌تر باشند و با سرعت کمتری زندگی کنند. خانه آنها در چند مایلی کارخانه بازیافت پیشرفته پیشنهادی Empire Diversified Energy قرار دارد.

روکیو گفت: «محیط زیست به نام ما است، اما سلامت عمومی واقعاً دغدغه اصلی ما است. EHN. «این منطقه در حال خونریزی پول است. ما می خواهیم از هر صنعتی که بتواند شغل ایجاد کند استقبال می کنیم، تا زمانی که آن صنعت مسئولیت پذیر باشد و سلامت و ایمنی جامعه ما را در خط مقدم قرار دهد.

در ابتدا، Empire Diversified Energy یک کارخانه پردازش زباله های پزشکی را پیشنهاد داد – که بلافاصله مخالفت جامعه را به دنبال داشت. پس از کنار گذاشتن این طرح، این شرکت اعلام کرد که می‌خواهد از یک “فرایند پیش از تجزیه در اثر حرارت” جدید برای بازیافت زباله‌های پلاستیکی استفاده کند که شامل استفاده از گرما و مواد شیمیایی برای تجزیه محصولات پلاستیکی به اجزای سازنده است.

اما به گفته روکیو، داستان شرکت مدام در حال تغییر بود – از کاری که آنها می خواستند در کارخانه انجام دهند تا اینکه آیا آنها به مجوز هوایی نیاز دارند یا نه – و این ناهماهنگی ها باعث ایجاد بی اعتمادی شد.

روکیو گفت: “پاسخ آنها به سوالات ما مدام تغییر می کرد و پرچم های قرمز زیادی وجود داشت، بنابراین من و همسرم شروع به حفاری کردیم.” آنها دریافتند که فناوری پیش از تجزیه گازی که شرکت قصد استفاده از آن را دارد جدید است و هنوز در مقیاس بزرگ در ایالات متحده مورد استفاده قرار نگرفته است، که این سایت گازهای گلخانه ای و مواد شیمیایی سمی را منتشر می کند و انتظار می رود که کارخانه حداکثر 25 دستگاه تولید کند. به گفته روکیو، مشاغل جدید.

مایلیم از هر صنعتی که بتواند شغل ایجاد کند، استقبال می کنیم، تا زمانی که آن صنعت مسئولیت پذیر باشد و سلامت و ایمنی جامعه ما را در خط مقدم قرار دهد. – فرانک روکیو

آنها همچنین دریافتند که این منطقه قبلاً خانه بسیاری از آلاینده‌های اصلی هوا بوده است و فولانزبی در دره‌ای مستعد وارونگی آب و هوا است که آلاینده‌ها را به دام می‌اندازد، بنابراین آنها نگران اثرات تجمعی افزایش انتشار گازهای سمی هوا به آن ترکیب بودند. آن‌ها همان داستان‌هایی را در مورد حوادث و آتش‌سوزی در سایر کارخانه‌های بازیافت شیمیایی یافتند که نگرانی‌هایی را در مورد کارخانه پیشنهادی SOBE در یانگ‌استاون برانگیخت.

شورای شهر و شهردار فوفلانسبی از Empire Diversified خواسته اند تا قبل از تأیید مجوزهای ساختمانی در محل با جامعه ملاقات کند و به سؤالات پاسخ دهد، حداقل یکی از اعضای شورا گفته است که از تأیید این مجوزها ناراحت است تا زمانی که درک جامع تری از طرح شرکت داشته باشد. از آن زمان تاکنون چندین جلسه عمومی برگزار شده است. رهبران اتحادیه محلی گفته اند که شرکت ممکن است اعضای اتحادیه را استخدام کند و از این پروژه حمایت کرده اند. Empire Diversified درخواستی برای مجوز کیفیت هوای ایالتی از دپارتمان حفاظت از محیط زیست ویرجینیای غربی ارائه کرده است که هنوز در دست بررسی است.

روکیو گفت: «فلسطین شرقی از نظر زیرساخت های حمایتی و خدمات اضطراری نیز هشداری بود. ما می دانیم که آنها با کامیون وارد می شوند، نرده ها را وارد می کنند و مواد اولیه و تدارکات این کارخانه را حمل می کنند، و ما فقط یک آتش نشانی داوطلب در اینجا داریم.

Empire Diversified Energy به درخواستی برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما این شرکت همچنان در حال پیگیری مجوزهای تاسیسات است و می گوید که قصد دارد هر ماه جلسات اجتماعی برگزار کند تا شفافیت در مورد برنامه های خود را افزایش دهد.

روچیو به سایر جوامعی که با پیشنهادهایی برای تسهیلات بازیافت پیشرفته روبرو هستند، مشاوره ارائه کرد.

او گفت: «سوالات زیادی بپرس. “تحقیق خود را انجام دهید. به خصوص اگر پول مالیات شما به چیزی شبیه به این یارانه می دهد، باید بپرسید که چقدر پول در اقتصاد محلی باقی می ماند و چند شغل ایجاد می شود.

او افزود: «به دنبال متخصصان موضوع در دانشگاه باشید. آنها معمولاً از تماس تلفنی در مورد این موارد خوشحال می شوند و برای اینکه بتوانید افرادی را که این مجوزها را می نویسند پاسخگو باشید به تخصص فنی نیاز دارید. مهمتر از همه، از پرسیدن سوال دست نکشید.»