شل به مجوز جدید آلودگی هوا برای کارخانه پنسیلوانیا نیاز دارد


پیتسبورگ – دپارتمان حفاظت از محیط زیست پنسیلوانیا (DEP) از شرکت Shell Chemical Appalachia می‌خواهد تا مجوز آلودگی هوای جدیدی را برای کارخانه پتروشیمی عظیم خود در بیور کانتی، پنسیلوانیا ارائه دهد، که این کارخانه را تحت نظارت نظارتی بیشتری نسبت به آنچه که تحت آن کار می‌کرد، قرار می‌دهد.


این شرکت در نوامبر 2022 فعالیت خود را آغاز کرد، اما تحت مجوز اولیه ساخت و ساز و مجوز عملیات موقت خود به فعالیت خود ادامه داده است.

این نیروگاه به اندازه ای آلودگی هوا منتشر می کند که طبق قانون هوای پاک فدرال به عنوان “آلودکننده اصلی” در نظر گرفته می شود، بنابراین باید مجوز عملیات عنوان V را ارائه دهد. این مجوزها شرکت‌ها را ملزم می‌کنند تا حداقل سالیانه انطباق خود را با قوانین هوای پاک فدرال تأیید کنند و دستورالعمل‌هایی را برای آژانس‌های نظارتی ایالتی و محلی ارائه کنند تا در صورت نقض شرایط مجوزهای خود، اعلان‌ها و جریمه‌هایی را صادر کنند.

شل مهلت ۲۱ ژوئن ۲۰۲۴ برای ارسال درخواست مجوز دارد. پس از ارسال، DEP باید مجوز را در مدت 18 ماه صادر یا رد کند. به عنوان بخشی از این فرآیند، معمولاً یک جلسه استماع عمومی و یک دوره نظر عمومی 30 روزه وجود دارد.

حامیان بهداشت و محیط زیست این اقدام را تحسین کردند و گفتند که این اقدام به جوامع مجاور اطلاعات و راه های بیشتری برای مسئول نگه داشتن کارخانه در برابر آلودگی می دهد.

الکس بومشتاین، مدیر اجرایی شورای هوای پاک، در بیانیه‌ای گفت: از زمان افتتاح در اواخر سال 2022، کارخانه پلاستیک بیور کانتی شل یک قانون‌شکن سریالی بوده و به طور غیرقانونی تن‌های زیادی از آلودگی را در هوایی که تنفس می‌کنیم منتشر می‌کند. دستور DEP به Shell برای درخواست مجوز عملیات Title V برای کارخانه‌اش، عموم مردم و محیط زیست ما را با محافظت بهتر در برابر آلودگی‌های مضر آماده می‌کند و به عموم اجازه می‌دهد نظرات خود را ارسال کنند و از EPA درخواست کنند تا نسبت به هرگونه کاستی احتمالی در نتیجه اعتراض کنند. مجوز.»

ظرف چند ماه پس از راه اندازی، کارخانه پلاستیک شل در پنسیلوانیا بیش از 10 میلیون دلار جریمه شد زیرا بیش از حد مجاز آلودگی سالانه برای ترکیبات آلی فرار، مونوکسید کربن، اکسیدهای نیتروژن و سایر آلاینده های خطرناک هوا جریمه شد.

قرار گرفتن در معرض این آلاینده‌ها با فهرست طولانی‌ای از اثرات منفی سلامتی از جمله سرگیجه، حالت تهوع، بیماری‌های تنفسی و قلبی و خطر بالای سرطان همراه است. این کارخانه همچنین برای تخلیه بنزن، یک ماده سرطان‌زا، به رودخانه اوهایو، که آب آشامیدنی حدود پنج میلیون نفر را تامین می‌کند، ذکر شد.

حامیان محلی بهداشت محیطی درخواست کردند که استماع عمومی برای مجوز به جای مجازی به صورت حضوری انجام شود. یک گروه مدافع محلی، جامعه آگاهی مارسلوس بیور کانتی (BCMAC)، نامه ای به DEP ارسال کرد و از آژانس خواست تا درخواست مجوز شل را به صورت آنلاین منتشر کند تا جامعه بررسی شود.

هیلاری اوتول، مدیر اجرایی BCMAC گفت: “ما با شرکای محلی، منطقه ای و ملی که تجربه قانونی و فنی با مجوزهای عنوان V دارند کار می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که ساکنان شهرستان بیور در هر مرحله به طور دقیق مطلع خواهند شد.” ، در یک بیانیه. “ما جلسات و رویدادهای آموزشی را در سراسر شهرستان بیور برنامه ریزی خواهیم کرد تا رهبران شهرداری و اعضای جامعه را درگیر کنیم.”