برای گروه های زیست محیطی، تصمیم بایدن برای LNG باعث جشن و احتیاط شود


برای مبارزانی که در خط مقدم نبرد برای عدالت زیست محیطی هستند، بردها می توانند کم و دور از انتظار به نظر برسند.


اما طرفداران محیط زیست دلیلی برای جشن گرفتن اخیر داشتند که دولت بایدن از توقف صدور مجوزهای جدید برای صادرات گاز طبیعی مایع (LNG) خبر داد، در انتظار به روز رسانی های وزارت انرژی (DOE) برای فرآیند مجوز آن.

کاخ سفید بیان می‌کند که معیارهای مجوز فعلی DOE پنج ساله است و ملاحظاتی مانند افزایش هزینه انرژی بالقوه و تأثیر تولید LNG بر انتشار گازهای گلخانه‌ای را در نظر نمی‌گیرد.

برای سازمان‌های زیست‌محیطی در امتداد سواحل جنوب غربی لوئیزیانا – منطقه‌ای مملو از امکانات LNG و مسائل بهداشتی و زیست‌محیطی همراه با آنها – این پیروزی با ترکیبی از احساسات، از شادی و شگفتی گرفته تا احتیاط مواجه شد.

سینتیا رابرتسون، بنیانگذار Micah 6:8 Mission، یک گروه اجتماعی در سولفور، لا، گفت: “من واقعا شگفت زده شدم.”

آلیسا پورتارو، بنیانگذار و مدیر اجرایی پروژه بازیابی زیستگاه در وینتون، لا.، نیز شگفت زده شد. گروه او با ماهیگیران علاقه مند به حفظ میراث ما (FISH) در کامرون، لوئیزیانا و سایر گروه ها برای مبارزه با صنعت LNG شریک می شود. پورتارو گفت: “ما در مقابل یک جالوت قرار داریم.” گاز و نفت صنعتی تریلیون دلاری هستند.

جیمز هیات، مدیر اجرایی For a Better Bayou در دریاچه چارلز، لوئیزیانا، گفت: “این اولین قدم خوب است.” هیات خاطرنشان می کند که در حالی که جوامع جشن می گیرند و پالایشگاه ها از این حکم ناله می کنند، این تصمیم بر مجوزهایی که قبلاً مجوز داده شده است تأثیر نمی گذارد. او گفت: «در حال حاضر بیش از 12 پالایشگاه مجاز هستند که هنوز هم می توانند صادرات را چهار برابر کنند.

چشم انداز LNG در ساحل خلیج فارس

LNG خلیج فارس

جیمز هیات، مدیر اجرایی A Better Bayou، در یک گردهمایی در نیواورلئان در ژانویه صحبت می کند.

اعتبار: Traverse Productions/Diego Henriquez

طبق آمار وزارت انرژی آمریکا، ایالات متحده بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی در جهان است. گاز طبیعی حدود یک سوم انرژی اولیه مصرفی کشور را تامین می کند و بیشتر برای گرمایش و تولید برق استفاده می شود. در حالی که بیشتر گاز طبیعی به شکل گازی خود از طریق خط لوله در ایالات متحده تحویل می شود، بازار بین المللی رو به رشد تقاضا برای گاز طبیعی مایع یا LNG را افزایش داده است که برای حمل و نقل و ذخیره سازی به حالت مایع خنک شده است. LNG تقریباً 600 برابر حجم کمتری نسبت به همتای گازی خود دارد که امکان حمل و نقل به مکان هایی را فراهم می کند که خطوط لوله به آن دسترسی ندارند.

طبق گزارش CEDIGAZ، در سال 2023، ایالات متحده بزرگترین تامین کننده LNG به اروپا بود که تقریباً نیمی از کل واردات LNG را به خود اختصاص داد. سال گذشته سومین سال متوالی بود که در آن ایالات متحده بیش از هر کشور دیگری LNG به اروپا عرضه کرد. آسیا دومین بازار بزرگ صادرات LNG آمریکا است.

برآوردهای مختلف، منافع اقتصادی صنعت LNG آمریکا را به تریلیون ها دلار می رساند. تنها در لوئیزیانا، بر اساس گزارش توسعه اقتصادی لوئیزیانا، تأثیر اقتصادی صنعت LNG در سراسر ایالت بیش از 4.4 میلیارد دلار است که 178 میلیون دلار مالیات در خزانه دولت گذاشته و 18000 شغل ایجاد می کند.

اما این بهره وری و سودآوری هزینه دارد.

سود بیش از مردم

LNG خلیج فارس

رویشتا اوزان (جلو سمت راست، با کت صورتی) از پروژه کشتی لوئیزیانا به همراه سایر فعالان محیط زیست در مقابل کاخ سفید پس از اعلام توقف مجوزهای صادرات LNG توسط دولت بایدن.

اعتبار: تیم اوبری، صلح سبز

تاسیسات LNG در جنوب غربی لوئیزیانا در یک امتداد صنعتی 85 مایلی در امتداد رودخانه می سی سی پی مملو از کارخانه های پتروشیمی آلاینده – که سوخت های فسیلی را به مواد شیمیایی تبدیل می کنند – کار می کنند و این منطقه را با توجه به نرخ غیرمعمول بالای سرطان در میان ساکنان، به نام کوچه سرطان می دهد.

این صنایع عمدتاً در جوامع رنگی کم درآمد – به اصطلاح “مناطق قربانی” – واقع شده اند که به نظر می رسد بهره برداری و خروجی از این تاسیسات، از جمله انتشارات سمی همراه آنها، بر سلامت و رفاه ساکنان ارجحیت دارد. .

بر اساس پروژه بهداشت محیطی، ساخت تاسیسات LNG و تولید و حمل و نقل گاز طبیعی از چند جهت بر محیط زیست و سلامت انسان تاثیر منفی می گذارد:

  • انفجارهای گیاهی
  • انتشارات سمی شامل مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد و ترکیبات آلی فرار که با طیف وسیعی از اثرات سلامتی مرتبط است، از جمله: سردرد. بیماری های تنفسی؛ بیماری قلبی؛ سرطان؛ و آسیب به دستگاه تناسلی
  • آلودگی آب و صوتی
  • مسائل مربوط به سلامت روان از جمله استرس، اضطراب و افسردگی

پورتارو گفت: «بسیاری از افرادی که در این مراکز کار می‌کنند عمر کوتاه‌تری دارند و بیمار می‌شوند، اما احساس می‌کنند باید این کار را انجام دهند تا حقوق خوبی دریافت کنند، زیرا چیزهای دیگری در اینجا ارائه نمی‌شود. ما هیچ چیز علیه افرادی که در آنجا کار می کنند نداریم. آنها سعی می کنند خانواده خود را سیر کنند. این افراد مسئول هستند که آسیب را می‌دانند و مسئولیت تصمیم‌گیری برای ایمن‌تر کردن اوضاع را دارند.»

هیات که قبلاً در یک پالایشگاه کار می‌کرد و پدرش از یک پالایشگاه بازنشسته شد، این تصور را که صنعت LNG نجات‌دهنده اقتصادهای محلی بوده است را کنار می‌زند.

او گفت: «ال ان جی تحویل نداده است. مشاغل LNG بهتر پرداخت می کنند اما مشاغل طولانی مدت اندک هستند. مشاغل ساختمانی موقتی هستند و واقعاً درآمدی برای جامعه ایجاد نشده است. کامرون هنوز شبیه طوفان است [Laura in 2020] اتفاقی افتاده و تنها بیمارستان اینجا بسته است.»

رابرتسون می گوید که فعالیت سازمان او مبارزه با صنعت LNG نیست. “این مبارزه برای سلامت ما و سلامت محیط زیست ما است.”

“ما باید به فشار خود ادامه دهیم”

تغییرات آب و هوایی LNG

سینتیا رابرتسون از Micah 6:8 Mission در سولفور، لا.، یک جلسه انجمن در مورد توقف اخیر مجوزهای LNG را رهبری می کند.

اعتبار: سینتیا رابرتسون

از زمان توقف مجوز LNG، Micah 6:8 Mission، گروه رابرتسون، میزبان یک جلسه اجتماعی برای توضیح معنای توقف و برنامه‌ریزی مراحل بعدی بوده است. او گفت: «ما باید فشار خود را برای رد کردن مجوز LNG مردم ادامه دهیم، و همچنین باید شروع به اظهار نظر کنیم و مطمئن شویم که کسانی که در قدرت هستند می‌دانند که ما به آن توجه می‌کنیم.»

پورتارو دوست دارد لوئیزیانا از آنچه به عنوان اتکای بیش از حد خود به صنعت پتروشیمی می‌داند دور شود. پورتارو که صاحب یک مزرعه است، گفت: «من فکر می‌کنم جنوب غربی لوئیزیانا واقعاً می‌تواند از چیزهایی مانند اکوتوریسم و ​​تولید و کشاورزی بیشتر غذا سود ببرد. از هر شش نفر در لوئیزیانا یک نفر گرسنه می‌شود. ما بدترین نرخ گرسنگی را در کشور داریم. ما باید به مردم بیاموزیم که چگونه غذا پرورش دهند، نه اینکه روغن را فرآوری کنند و از آن بیمار شوند.»