گروه های زیست محیطی از EPA می خواهند تا مجوز ایالتی برای معدن زغال سنگ کلرادو غربی را مسدود کند



دو گروه حفاظت از محیط زیست رسماً از آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده درخواست کرده اند تا در تصمیم تنظیم کننده های دولتی کیفیت هوا برای صدور مجوز بهره برداری برای بزرگترین معدن زغال سنگ کلرادو مداخله کند.

بخش کنترل آلودگی هوای کلرادو، بیش از شش ماه پس از حکم یک قاضی فدرال مبنی بر اینکه آژانس به طور غیرقانونی تصمیم خود را در مورد تایید یا رد مجوز، که یکی از شرکت های تابعه من است، به تعویق انداخته است، مجوز معدن وست الک در شهرستان گانیسون را در ماه دسامبر صادر کرد. مالک Arch Coal برای اولین بار در سال 2020 درخواست داد.

اما دو گروه دخیل در این دعوا، مرکز تنوع زیستی و نگهبانان زمین وحشی، مجوز صادر شده توسط APCD را یک “گذرنامه رایگان” می نامند که به اندازه کافی برای محدود کردن انتشار ترکیبات آلی فرار، یک طبقه از هوای خطرناک، انجام نمی دهد. آلاینده ها یا متان، یک گاز گلخانه ای قدرتمند.

تیترهای صبح را در صندوق ورودی خود دریافت کنید

در طوماری که این هفته به EPA ارسال شد، گروه‌های محیط‌زیست استدلال کردند که این مجوز «تطبیق» با قوانین کیفیت هوای ایالتی و فدرال را تضمین نمی‌کند و از آژانس خواستند که به طور رسمی به تصویب آن اعتراض کند. بر اساس قانون هوای پاک، سازمان حفاظت محیط زیست می‌تواند از چنین اعتراض‌هایی برای درخواست تجدیدنظر در مجوزهای صادر شده توسط دولت استفاده کند – اقدامی که سال گذشته زمانی که به APCD دستور داد تا الزامات انطباق و نظارت را در مجوز عملیاتی خود برای پالایشگاه نفت Suncor Energy در تجارت تقویت کند، انجام داد. شهر.

معدن وست الک، واقع در شمال شرقی پائونیا، نزدیک به 4.4 میلیون تن زغال سنگ در سال 2022 تولید کرد و یکی از معدود معادن زغال سنگی است که در کلرادو با کاهش تولید برق با سوخت زغال سنگ فعال باقی مانده است. سیستم تهویه گسترده معدن زیرزمینی، که برای تخلیه متان و سایر گازهای سمی ضروری است تا بتوان زغال سنگ را به طور ایمن استخراج کرد، بیش از 20 مایل مربع از سطح زمین، از جمله بخش‌هایی از جنگل ملی Gunnison را شامل می‌شود.

گروه‌های زیست‌محیطی در درخواست خود نوشتند که این دریچه‌های سطحی «پتانسیل انتشار صدها تن آلاینده‌های مضر هوا» از جمله VOCs، ذرات معلق و متان را دارند. اما این گروه ها ادعا می کنند که مجوز ایالت در تعیین الزامات نظارتی کافی ناکام است و “هیچ روش خاصی را برای نمونه برداری و آزمایش انتشار VOC” از دریچه ها ارائه نمی کند.

جرمی نیکولز، یکی از حامیان ارشد مرکز تنوع زیستی، “در حالی که مجوز ظاهراً محدودیتی را برای انتشار VOC ایجاد می کند، این یک محدودیت بزرگ است که اساساً تضمین می کند که Arch می تواند هوا را تا آنجا که می خواهد با آلودگی سمی پر کند.” در یک ایمیل گفت. “این مجوز به عنوان یک توهین جدی به هوای پاک در غرب کلرادو است.”

بر اساس قانون هوای پاک، EPA 60 روز فرصت دارد تا درخواست گروه ها برای مسدود کردن مجوز را بررسی کرده و به آن پاسخ دهد.