طرح یک جامعه در برابر معدن



کارلوس زوریلا در اقدامی قابل توجه علیه عملیات معدنکاری، در کنار سازمان‌هایی در اکوادور، چندین تلاش معدنی را در دره اینتاگ متوقف کرد و بر قدرت مقاومت جامعه تأکید کرد.

لیز کیمبرو گزارش می دهد مونگابای.


به اختصار:

  • کارلوس زوریلا، یکی از بنیانگذاران DECOIN، در ممانعت از آغاز عملیات شش شرکت معدنی در دره اینتاگ اکوادور، نقش اساسی داشته و از راهنمای خود برای مقاومت در برابر فعالیت‌های استخراجی استفاده می‌کند.
  • راهنمای او بینش هایی را در مورد استراتژی های مقاومت اولیه ارائه می دهد و بر اهمیت آموزش جامعه و اقدام قانونی قبل از شروع عملیات معدن تاکید می کند.
  • علیرغم مواجهه با تهدیدات شخصی و چالش‌های قانونی، تلاش‌های زوریلا به یک پرونده اساسی قانون اساسی کمک کرده است که از حقوق طبیعت در برابر منافع معدن در سال 2023 محافظت می‌کند.

نقل قول کلیدی:

“بعد از خلاص شدن از شر دو شرکت معدنی، دائماً از من می پرسیدند که چگونه این کار را انجام دادیم. به جای اینکه به افراد پاسخ دهم، من دفترچه راهنما را نوشتم.”

– کارلوس زوریلا، یکی از بنیانگذاران DECOIN

چرا این مهم است:

جوامع سراسر اکوادور برای حفاظت از منابع طبیعی خود بسیج شده اند، زیرا از ترس اینکه پروژه های معدنی منجر به آلودگی، جنگل زدایی و از بین رفتن تنوع زیستی شود، بسیج شده اند. این نگرانی ها بی اساس نیستند. نمونه هایی از سراسر جهان اثرات زیست محیطی بلندمدتی را که چنین پروژه هایی می توانند داشته باشند، به ویژه بر منابع آب و زیستگاه های حیات وحش نشان داده اند. علاوه بر نگرانی‌های زیست‌محیطی، نگرانی از تأثیرات اجتماعی از جمله جابجایی و تغییر شیوه‌های سنتی زندگی وجود دارد.

قبیله Menominee در ویسکانسین در حال مبارزه برای نجات بقایای اجداد و رودخانه ای است که مردم آنها را به دنیا آورده است.