مقررات جدید EPA برای کاهش آلودگی کارخانه های شیمیایی



آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) امروز قوانین سختگیرانه جدیدی را برای محدود کردن ترکیبات سرطان زا و سایر آلودگی های بیش از 200 تاسیسات شیمیایی ایالات متحده اعلام کرد.


EPA می گوید این قانون – که تحت قانون هوای پاک ایجاد شده و بر شش آلاینده از جمله اکسید اتیلن، کلروپرن، بنزن، 1،3-بوتادین، اتیلن دی کلراید و وینیل کلراید متمرکز شده است – سالانه حدود 6200 تن از آلودگی هوای سمی نزدیک این نیروگاه ها را کاهش می دهد. حفاظت از سلامت و کاهش بار سرطان ساکنان مجاور.

مایکل اس. ریگان، مدیر سازمان حفاظت محیط زیست، در بیانیه ای گفت: «پرزیدنت بایدن معتقد است که هر جامعه ای در این کشور شایسته تنفس هوای پاک است. ما قول دادیم به افرادی که از آلودگی رنج می برند گوش دهیم و برای محافظت از آنها اقدام کنیم. امروز ما به این وعده عمل می کنیم.»

این آژانس تأثیرات آلودگی هوا بر سلامتی را در فاصله 6 مایلی کارخانه های شیمیایی بررسی کرد و تخمین زد که این قانون تعداد افرادی که به دلیل آلودگی هوا در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند تا 96 درصد کاهش می دهد.

گیاهان شیمیایی در تگزاس و لوئیزیانا در امتداد سواحل خلیج فارس پرتراکم‌تر هستند و همچنین گیاهان در دره رودخانه اوهایو نیز وجود دارد و جوامع سیاه‌پوست و لاتین تبار اغلب با گیاهان همسایه هستند. علاوه بر کاهش، این قانون برای هر شرکتی که هر یک از شش ماده شیمیایی را تولید، استفاده، ذخیره یا منتشر می‌کند، نیاز به نظارت بر خط حصار دارد. بسیاری از این جوامع در حال حاضر فاقد نظارت کافی هوا هستند.

برخی از کارخانه‌ها، مانند کارخانه‌هایی که نئوپرن تولید می‌کنند، 90 روز فرصت خواهند داشت تا پایش هوا را آغاز کنند، در حالی که برای مثال، تولیدکنندگان مواد شیمیایی آلی مصنوعی، دو سال فرصت خواهند داشت زیرا این کارخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها نیاز به زمان بیشتری برای آماده‌سازی نظارت دارند. . نتایج عمومی خواهد بود.

رئیس جمهور بایدن معتقد است که هر جامعه ای در این کشور مستحق تنفس هوای پاک است. – مایکل اس. ریگان، مدیر EPA

اگر پایش خط حصار سطوح شیمیایی را بالاتر از حد مجاز نشان دهد، گیاهان باید علت را پیدا کنند و تعمیرات را انجام دهند.

پاتریس، معاون رئیس جمهور عدالت محیطی برای جوامع سالم گفت: «امروز یک پیروزی در پیگیری عدالت زیست محیطی است، با قانون نهایی که به طور قابل توجهی از آلودگی هوای سمی که به جوامع در ساحل خلیج تگزاس، کوچه سرطان لوئیزیانا و در سراسر ایالات متحده آسیب می زند، کاهش می دهد. سیمز در بیانیه ای

این قانون به شدت شعله ور شدن را تنظیم می کند و معافیت های موجود در انتشار آلودگی هوا را از راه اندازی ها، خاموش شدن و نقص در کارخانجات حذف می کند.

شورای شیمی آمریکا، که نماینده تولیدکنندگان مواد شیمیایی است، گفت در حالی که از “EPA برای رسیدگی به برخی نگرانی های مطرح شده توسط ذینفعان” قدردانی می کند، اما نگران “هجوم اخیر مقررات شیمیایی توسط این دولت است.”

شورا به طور خاص با حذف معافیت‌های آلودگی هوا در هنگام نشت و تعمیرات کارخانه مخالف بود و گفت که آژانس از ارزش “عمیق ناقص” در تخمین خطر سلامت ناشی از اکسید اتیلن استفاده می‌کند.

شورا در بیانیه‌ای گفت: «متاسفانه، کاربرد مداوم ارزش در این قانون همراه با اتکای EPA به داده‌های منسوخ شده انتشار گازهای گلخانه‌ای منجر به تدوین قوانین نهایی بر اساس ریسک‌های متورم و مزایای سوداگرانه شده است».

در حالی که شورا می‌گوید این قانون می‌تواند صنایع خاصی از جمله کشاورزی، مراقبت‌های بهداشتی و وسایل نقلیه الکتریکی را مختل کند، EPA به صرفه‌جویی در هزینه‌های 14 سال آینده از طریق مزایای سلامت اشاره می‌کند – از جمله حدود 77 میلیون دلار از کاهش قرار گرفتن در معرض کوتاه مدت ازن و 690 میلیون دلار از کاهش قرار گرفتن در معرض طولانی مدت ازن

با این حال، حامیان محیط زیست و بهداشت این قانون را ستودند و گفتند که این یک پیروزی برای سلامت عمومی و عدالت زیست محیطی است.

دیون دلی گاتی، معاون مشارکت اجتماعی در گفت: «همه حق دارند هوای پاک تنفس کنند، اما برای مدت طولانی، جوامع در خط حصار صنعت پتروشیمی در معرض آلودگی‌هایی قرار گرفته‌اند که سلامت آنها را تهدید می‌کند. صندوق حفاظت از محیط زیست در بیانیه ای استانداردهای قوی تر EPA می تواند به حفظ جوامع در برابر آلودگی هوای سمی کمک کند.

کامل را ببینید قانون جدید.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب