چرا لیزر موهای زائد جواب نمی دهد؟ + نکات مهم برای نتیجه دادن


لیزر یک روش نوین برای از بین بردن موهای زائد است که امروزه بسیار رایج شده است. در طی لیزر موهای زائد، لیزر، نوری از خود ساطع می کند که توسط رنگدانه (ملانین) موجود در مو جذب می شود. انرژی نور به گرما تبدیل می ‌شود و به فولیکول ‌های مو آسیب می ‌رساند که این باعث به تاخیر اخداختن رشد مو می شود. اگرچه لیزر رشد مو را برای دوره های طولانی به تاخیر می اندازد، اما معمولاً منجر به حذف دائمی موهای زائد نمی شود و باید دوره های لیزر حداقل ۶ تا ۸ جلسه به صورت مداوم ادامه داشته باشد. اگرچه لیزر موثر‌ ترین روش برای از بین بردن موهای زائد است، اما در شرایطی ممکن است برای برخی افراد جواب ندهد. در ادامه، به بررسی کامل لیزر، و همچنین به نکات مهمی چون نکات جواب دادن لیزر می‌پردازیم.

معرفی لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد روشی برای کاهش رشد موهای زائد بدن است که با تاثیر روی فولیکول مو، از رشد مجدد موها جلوگیری می کند. رنگ مو و نوع پوست در موفقیت لیزر موهای زائد تاثیر زیادی دارد. در لیزر موهای زائد، اصل اساسی این است که رنگدانه مو، نه رنگدانه پوست، باید نور را جذب کند. لیزر باید تنها به فولیکول مو آسیب برساند و در عین حال از آسیب به پوست جلوگیری کند. بنابراین، تضاد بین رنگ مو و پوست – موهای تیره و پوست روشن – بهترین نتایج را به همراه دارد.

معرفی انواع دستگاه های لیزر

امروزه دستگاه های مختلفی در بازار موجود است که هرکدام آن ها با قدرت متفاوتی لیزر موهای زائد را انجام می دهند. اساس کار این دستگاه ها یکسان است و تنها در نحوه ساخت و برند سازنده تفاوت دارند. از جمله بهترین دستگاه های لیزر موجود در بازار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دستگاه لیزر الکساندرایت
  • دستگاه لیزر ICE Platina Plus و ICE Platinum
  • دستگاه لیزر دایود
  • دستگاه لیزر پلاتینا پلاس
  • دستگاه لیزر الکس دکا
  • دستگاه لیزر IPL
  • دستگاه لیزر Nd:YAG

دلایل جواب ندادن لیزر

لیزر موهای زائد به یک انتخاب محبوب برای کسانی تبدیل شده است که به دنبال راه حل دائمی برای حذف موهای زائد هستند. علی رغم موفقیت این روش، لیزر موهای زائد برای همه افراد جواب نمی دهد که دلائل اصلی آن شامل موارد زیر می شود:

  • عدم تضاد بین رنگ پوست و مو: یکی از نکات جواب دادن لیزر موهای زائد، تضاد بین رنگ مو و رنگ پوست است. این درمان زمانی بهترین نتیجه را دارد که تضاد قابل توجهی بین پوست و رنگدانه مو وجود داشته باشد. بنابراین افرادی که موهای رنگ روشن یا بلوند دارند اغلب نتایج موثری پس از لیزر تجربه نمی کنند.
  • عوامل هورمونی: عدم تعادل هورمونی می تواند به طور قابل توجهی بر رشد مو تاثیر بگذارد و لیزر موهای زائد را کم اثر کند. شرایطی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) یا نوسانات هورمونی در دوران بارداری می تواند منجر به رشد بیش از حد مو شود.
  • ضخامت و درشتی مو: ضخامت و درشتی مو می تواند بر اثربخشی لیزر موهای زائد تاثیر زیادی بگذارد. موهای ظریف و نازک ممکن است انرژی لیزر کافی را برای از کار انداختن موثر فولیکول ها جذب نکنند. از سوی دیگر، موهای زبر با ریشه عمیق ممکن است برای دستیابی به نتایج مطلوب به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند.

نکات جوابدهی لیزر بدن

  1. قبل از مراجعه به مراکز لیزر ابتدا تحقیق کنید: اولین قدم برای به دست آوردن نتایج عالی از درمان لیزر موهای زائد این است که پیش از انتخاب یک مجموعه تحقیقات کاملی انجام دهید! دستگاه‌ های لیزر زیادی در بازار وجود دارد، بنابراین مهم است که درباره نحوه کار این دستگاه ها اطلاعات لازم را کسب کرده و در این زمینه با یک متخصص پوست مشورت کنید.
  2. قبل از جلسات لیزر، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید: از آنجایی که لیزر رنگدانه مو را هدف قرار می‌دهد، مهم است که قبل از درمان از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. چرا که نور خورشید رنگدانه های مو را تیره کرده و نتیجه‌بخش بودن لیزر را دشوارتر می کند.
  3. ناحیه ای را که قرار است لیزر شود را به خوبی شیو کنید: برای موثرتر کردن لیزر، باید پیش از انجام لیزر، موهای زائد را شیو کنید تا طول موج لیزر به فولیکول مو اثر کند.
  4. قبل از لیزر از اپیلاسیون خودداری کنید: یکی از نکات جواب دادن لیزر، عدم اپیلاسیون است. لیزر بر روی موهایی که در مرحله رشد فعال هستند تاثیر می گذارد. متأسفانه، اپیلاسیون و کندن مو از ریشه می تواند این مرحله رشد را مختل کند و لیزر موهای زائد را کم اثر کند.
  5. دستگاه لیزر مناسب پوست خود را انتخاب کنید: اگر به دنبال لیزر موهای زائد هستید، انتخاب دستگاه لیزر مناسب با نوع پوستتان برای جوابدهی درمان بسیار مهم است. دستگاه های لیزر Yag و Alexandrite دو مورد از بهترین دستگاه های لیزر موجود در بازار هستند.
  6. جلسات لیزر خود را هر ۴ یا ۶ هفته یک بار برنامه ریزی کنید: یکی از مهم ترین نکات جواب دادن لیزر، فاصله مناسب بین جلسات است. انجام لیزر در طول رشد دوره موها می تواند اثربخشی بهتری داشته باشد.

کلینیک زیبایی دکتر طاهره رضایی

اگر به دنبال مرکزی تخصصی برای انجام لیزر موهای زائد و سایر خدمات زیبایی در تهران هستید، کلینیک زیبایی دکتر طاهره رضایی گزینه خوبی است که می‌ توانید به آن مراجعه کنید. این کلینیک با دارا بودن بهترین دستگاه های لیزر و کادری مجرب زیر نظر پزشک، بهترین خدمات را در محیطی بهداشتی و مطمئن به مشتریان ارائه می کنند.

سخن پایانی

لیزر موهای زائد یک روش ایمن، موثر و غیر تهاجمی برای از بین بردن موهای زائد بدن است. در لیزر از انرژی نور در طول موج ‌های خاص استفاده می شود تا به فولیکول‌ های رنگدانه مو برخورد کند و باعث متوقف شدن یا کاهش رشد موها شود. لیزر موهای زائد را می توان در اکثر قسمت های بدن انجام داد و معمولاً به چندین جلسه درمان در یک دوره زمانی معین نیاز دارد. اگر شما هم قصد دارید از این روش درمانی برای کاهش موهای زائد بدن خود استفاده کنید، بهتر است در این زمینه به خوبی تحقیق کرده و سپس بهترین مرکز انجام لیزر را انتخاب کنید.

سوالات متداول

۱. بهترین دستگاه های لیزر موجود در بازار کدامند؟

از جمله بهترین دستگاه ها برای لیزر موهای زائد می توان به دستگاه لیزر الکساندرایت، ICE Platina Plus و ICE Platinum، لیزر دایود YAG اشاره کرد.

۲. دلیل جواب نگرفتن از لیزر در طول دوره درمان چیست؟

مشکلات هورمونی، عدم تضاد بین رنگ پوست و رنگدانه مو، عدم تبحر اپراتور و رعایت نکردن نکات مراقبتی از اصلی ترین دلایل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد هستند.



Source link