پناهجوی فراکینگ در مذاکرات پیمان جهانی پلاستیک شرکت می کند


جیل هانکلر، ساکن اوهایو که خود را یک «پناهنده فرکینگ» می‌داند، در حال تعریف داستان خانواده‌اش است. مذاکرات پیمان جهانی پلاستیک این هفته در اتاوا، جایی که مذاکره کنندگان از حدود 175 کشور برای پیشبرد معاهده ای برای مقابله با آلودگی پلاستیکی جهانی کار می کنند.


او گفت: “من مجبور شدم خانه ام را که با دستان خودم ساخته بودم ترک کنم.” اخبار بهداشت محیط. من در سامرست تاونشیپ، اوهایو زندگی می‌کردم، جایی که من و خواهرم، مادرم 13 جریب زمین داشتیم و سال‌ها در آن خانه‌هایی را صرف ساختن خانه‌هایی کرده بودیم که دوست داشتیم، اما سپس 78 پد چاه فرکینگ در پنج مایلی خانه‌مان ساخته شد. ”

هانکلر گفت که آلودگی هوا ناشی از عملیات فرکینگ او و خانواده اش را بیمار کرد و آنها علائمی مانند سردرد، حالت تهوع، بثورات پوستی، بدن درد و مشکل در تنفس را تجربه کردند که قبل از حفر چاه ها تجربه نکرده بودند. این خانواده سعی کردند از تنظیم کننده ها کمک بگیرند، اما پس از سال ها رنج و اندک اقدام، تصمیم به نقل مکان گرفتند.

او گفت که خانواده اش به ملک دیگری نقل مکان کردند. اما در نهایت فرکینگ در آنجا نیز ظاهر شد و من دوباره حرکت کردم تا سعی کنم از آن فرار کنم. بنابراین اکنون من دو برابر یک پناهنده فرکینگ هستم.»

بیش از 99 درصد پلاستیک از سوخت‌های فسیلی ساخته می‌شود، و با انتقال جهان به انرژی‌های تجدیدپذیر، شرکت‌های سوخت فسیلی – به‌ویژه آنهایی که در فرکینگ سرمایه‌گذاری می‌کنند – رونق پلاستیک‌های جدید را برای ماندن در سودآوری ایجاد می‌کنند. به عنوان مثال، در دره رودخانه اوهایوشل، جایی که هانکلر اهل آن است، اخیراً فعالیت خود را در آن آغاز کرده است کارخانه عظیم پلاستیک پنسیلوانیا آن که گاز اتان شکسته شده را به گلوله های پلاستیکی تبدیل می کند که بسیاری از آنها برای تولید محصولات پلاستیکی یکبار مصرف مانند کیسه ها و بسته بندی استفاده می شوند.

کارخانه پلاستیک شل در پنسیلوانیا از زمان راه اندازی در سال 2022 شروع به کار کرده است میلیون ها دلار جریمه شده است برای نقض قوانین هوای پاک و است مورد شکایت قرار گرفتن توسط گروه های حامی محیط زیست در مورد اثرات بالقوه سلامتی ناشی از انتشارات مضر. هفته گذشته، میشل هنری، دادستان کل پنسیلوانیا نیز اتهامات اعلام شده علیه شل به دلیل نقض قوانین جریان های پاک پنسیلوانیا با زباله های صنعتی در طول ساخت خطوط لوله که مواد اولیه اتان را از گاز طبیعی شکسته شده به کارخانه پلاستیک می آورد. نگرانی هایی در مورد آلودگی ناشی از این کارخانه نیز وجود دارد باعث دور شدن خانواده ها از منطقه شد.

هانکلر پس از تبدیل شدن به یک پناهنده فرکینگ، هشت سال برای جلوگیری از ساخت کارخانه پلاستیک مشابه در نزدیکی خانه اش در اوهایو مبارزه کرد – پروژه ای که تاکنون انجام شده است. در انتظار گذاشتن به طور نامحدود

هانکلر گفت: «وقتی مردم در مورد تأثیرات پلاستیک‌ها بر سلامتی فکر می‌کنند، تمایل دارند به میکروپلاستیک‌های مضر در بدن ما فکر کنند، که واقعاً مهم است، اما همچنین مهم است که به تأثیرات مخرب سلامت عمومی در زنجیره تأمین نگاه کنیم.» شکستن و ساخت خطوط لوله به منظور ایجاد پلاستیک سمی بیشتر زندگی مردم را تباه می کند.

تنش در مذاکرات معاهده آلودگی پلاستیکی

جیل هانکلر (راست) و آنائیس پترسون (چپ) در طول راهپیمایی در اتاوا که توسط ائتلاف Break Free From Plastic سازماندهی شده بود، بنری در دست دارند.

عکس از دایان پترسون

بر اساس گزارش انرژی بین‌الملل، اگر مسیر کنونی صنعت پلاستیک ادامه یابد، تولید پلاستیک بیش از یک سوم رشد تقاضای نفت تا سال 2030 و تقریباً نیمی از رشد تقاضای نفت را تا سال 2050 به خود اختصاص خواهد داد. آژانس.

هدف اعلام شده از معاهده جهانی پلاستیک پایان دادن به آلودگی پلاستیکی تا سال 2040 است. هانکلر، مانند بسیاری از فعالان دیگر، معتقد است این هدف محقق نخواهد شد مگر اینکه تولید پلاستیک متوقف شود. آنها از نسخه ای از معاهده پلاستیک حمایت می کنند که توسط گروهی از کشورهای “بالا” حمایت می شود که شامل کاهش سرعت تولید پلاستیک از طریق ممنوعیت ها، محدودیت ها یا محدودیت ها می شود.

جیل هانکلر، ساکن اوهایو که خود را یک «پناهنده فرکینگ» می‌داند، «نگریستن به تأثیرات مخرب سلامت عمومی در تمام طول زنجیره تأمین مهم است».

در همین حال، لابی‌های صنعت پلاستیک – که در مذاکرات اتاوا نیز حضور دارند – در حال ترویج استفاده‌های مفید پلاستیک، مانند محصولات پزشکی و کاهش ضایعات مواد غذایی هستند. صنعت پلاستیک، در کنار ائتلافی از کشورهای عمدتاً تولیدکننده سوخت فسیلی، هستند هل دادن “بازیافت شیمیایی” به عنوان راه حلی برای آلودگی پلاستیک، اما حامیان محیط زیست می گویند این فرآیند انرژی بر است، آلودگی هوا و آب سمی ایجاد می کند و در واقع نمی تواند زباله های پلاستیکی را کاهش دهد.

همچنین ثابت شده است که سود بردن از عملیات بازیافت مواد شیمیایی دشوار است – طبق گفته ها، هیچ یک از تقریباً ده کارخانه عملیاتی در ایالات متحده در حال حاضر با ظرفیت کامل کار نمی کنند. یک گزارش از گروه حمایتی Beyond Plastic. این ماه یک کارخانه بازیافت مواد شیمیایی در اورگان بسته شده بود، و یک کارخانه پیشنهادی در پنسیلوانیا لغو شد در میان نگرانی ها در مورد کارایی و امکان سنجی بازیافت مواد شیمیایی.

هانکلر گفت: «امیدوارم اشتراک‌گذاری داستانم به مذاکره‌کنندگان در اتاوا کمک کند تا بفهمند که شکستن و استخراج سوخت‌های فسیلی برای تولید پلاستیک بیشتر سمی است. «به استثنای مقدار کمی پلاستیک که برای مصارف پزشکی و سایر مصارف ضروری مورد نیاز است، ما برای عملکرد جامعه به پلاستیک نیاز نداریم. این یک محصول نسبتاً جدید در کره زمین است و راحتی آن ارزش به خطر انداختن سلامت فرزندان و نسل‌های آینده را ندارد.»