“روستاهای زیست محیطی” در سراسر جهان نمایی واقعی از آینده ای پایدار هستند



نویسندگان بررسی می کنند که چگونه جوامع پایداری را از طریق تکنیک های پیشرفته کشاورزی و زندگی متمرکز بر جامعه در اولویت قرار می دهند.

استفانی هانس و سارا میلر لانا گزارش می دهند کریستین ساینس مانیتور.


به اختصار:

  • کارشناسان افزایش قابل توجهی در جوامع زیست محیطی در سطح جهان را نشان می دهند که نشان دهنده تغییر به سمت ادغام شیوه های پایدار در زندگی روزمره است.
  • از پروژه‌هایی در آفریقا گرفته تا سایت‌های معدن سابق که به مکان‌های دائمی تبدیل شده‌اند، در باربادوس، تعداد «روستاهای زیست محیطی» در شبکه جهانی دهکده‌های زیست‌محیطی از 440 یک دهه پیش به بیش از 10000 در سال گذشته افزایش یافته است.
  • به عنوان مثال، مارتینا ویدمار و جوآئو آلمیدا در حال توسعه دهکده گندم در پرتغال هستند و پانل های خورشیدی، ساختمان های خاکی و کشاورزی احیاکننده را برای ترویج زندگی پایدار ادغام می کنند.
  • هدف این پروژه جلب مشارکت مردم با ارائه گزینه های اقامت و فعالیت های اجتماعی، با تاکید بر دسترسی و جذابیت سبک زندگی دوستدار محیط زیست است.

نقل قول کلیدی:

“این مکان نمونه ای از این است که یک زندگی پایدار می تواند زیبا باشد. می تواند آسان باشد. این فقط یک چیز هیپی نیست.”

– ژائو آلمیدا، یکی از بنیانگذاران دهکده گندم.

چرا این مهم است:

این مدل‌های نوآورانه نگاهی اجمالی به این که چگونه جوامع می‌توانند اساساً استانداردهای زندگی را برای پایدارتر شدن با ادغام شیوه‌های سازگار با محیط زیست در زندگی روزمره تغییر دهند، ارائه می‌دهند. بیشتر بخوانید: آب و هوا، عدالت و ریشه های عمیق کشاورزی احیا کننده.