قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در پلاستیک مرتبط با تشخیص سرطان: مطالعه



محققان دانشگاه کالیفرنیای جنوبی دریافتند که بین سطوح بالاتر فنل ها و مواد پر و پلی فلوروآلکیل، که معمولاً به عنوان PFAS یا “مواد شیمیایی برای همیشه” شناخته می شوند، و تشخیص های قبلی انواع مختلف سرطان، ارتباط وجود دارد.


این مطالعه، منتشر شده در مجله علوم مواجهه و اپیدمیولوژی محیطی، داده‌های 10000 نفر را بررسی کرد که بین سال‌های 2005 تا 2018 در نظرسنجی ملی سلامت و تغذیه (NHANES) شرکت کرده بودند، و به بررسی قرار گرفتن در معرض محیطی افراد با هر دو نوع مواد شیمیایی و سابقه تشخیص سرطان پرداختند.

این تیم دریافت که زنانی که سطوح بالاتری از PFAS و فنل در خون خود داشتند، بیشتر در معرض تشخیص قبلی ملانوم، سرطان تخمدان یا سرطان رحم بودند.

مکس آنگ، استادیار بخش بهداشت محیط در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و یکی از نویسندگان مقاله، گفت: PFAS در محصولات روزمره مانند ظروف نچسب یا ظروف غذا و در برخی موارد حتی در آب آشامیدنی یافت می شود. مطالعه جدید فنل ها مانند BPA با پلاستیک ها مخلوط می شوند تا دوام بیشتری داشته باشند.

حتی اگر مردم بتوانند اقدامات فردی را برای به حداقل رساندن خطر انجام دهند، آنگ از قوانین بهتر و تغییر سیاست حمایت می کند.

او سال گذشته گفت: “به عنوان محققان بهداشت عمومی، وظیفه ما این است که به این نگرانی های عمومی توجه کنیم و مطالعاتی را برای اطلاع رسانی بهتر در مورد قرار گرفتن در معرض PFAS و خطرات بهداشتی مرتبط انجام دهیم.” یک کنفرانس مطبوعاتی به میزبانی راب بونتا، دادستان کل کالیفرنیا.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مطالعه جدید، ویدیوی بالا را ببینید.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب