کارخانه بازیافت مواد شیمیایی متوقف شده در اوهایو، آپالاشیا را به عنوان “هدف اصلی” این عمل بحث برانگیز در کانون توجه قرار داده است.


یونگ استاون، اوهایو – در یک روز سرد و روشن در ماه فوریه، آکیم لاترمور جلوی خانه‌اش ایستاد و با اشاره به محل تأسیساتی که لاستیک‌های قدیمی، زباله‌های الکترونیکی و پلاستیک را به سوخت تبدیل می‌کرد، اشاره کرد.


این سایت متعلق به سیستم‌های انرژی حرارتی SOBE، در حال حاضر خانه ساختمان‌های قدیمی در حال فروپاشی و یک واحد تولید حرارت بخار با انرژی گاز طبیعی است. کمتر از نیم مایل از خانه لاترمور فاصله دارد که از حیاط جلویی او قابل مشاهده است، که تابلویی با تصویر یک توده سیاه از دود و پیام “توقف SOBE” را دارد. ما به اندازه کافی آلودگی هوای سمی داریم.»

لاترمور گفت: «من دو بار از سرطان جان سالم به در بردم اخبار بهداشت محیط(EHN). “من معتقدم که محیط ما ارتباط زیادی با آن دارد.”

https://www.youtube.com/watch?v=Y07gdwbGRa8

Youngstown دارای تاریخچه صنعتی طولانی است و هنوز هم منابع متعدد آلودگی صنعتی از جمله کارخانه فولاد و سایر سازندگان فلزات، کارخانه بتن و تاسیسات پردازش زباله های خطرناک را در خود جای داده است. طبق گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA’s Inventoryase)، صنایع آلاینده یانگستون در سال 2022، 80600 پوند مواد شیمیایی سمی را در هوا و آب منتشر کردند، از جمله فلزات سنگین سرطان زا مانند ترکیبات سرب، نیکل و کروم، و مواد سرطان زا احتمالی مانند اتیل بنزن.

ساکنانی مانند Lattermore می ترسند که کارخانه بازیافت مواد شیمیایی پیشنهادی SOBE – که در حال حاضر پس از تصویب توقف یک ساله شهر متوقف شده است – فقط به این بار سمی اضافه کند.

من دو بار از سرطان نجات یافته ام. من معتقدم که محیط ما ارتباط زیادی با آن دارد.» – آکیم لاترمور، یانگستون، اوهایو، ساکن

پیشنهادهایی برای کارخانه های بازیافت مواد شیمیایی مشابه در سراسر کشور در دست اقدام است. طبق گزارش سال 2023 سازمان غیرانتفاعی Beyond Plastics، تا سپتامبر 2023، 11 چنین تأسیساتی در ایالات متحده ساخته شده بود که یکی از آنها در سال جاری بسته شد.

پیشنهادها برای پروژه‌های مشابه پروژه‌های SOBE در سرتاسر دره رودخانه اوهایو نیز با مقاومت جامعه روبرو شده است – اما احتمال بیشتری وجود دارد که در راه باشد.

جس کونارد، مدیر شرکت غیرانتفاعی Beyond Plastics در آپالاشیا، گفت: «آپالاچیا قطعاً یک هدف اصلی برای بازیافت مواد شیمیایی است. EHN. در ایالت هایی مانند پنسیلوانیا، اوهایو و ویرجینیای غربی اغلب یارانه های مالیاتی بزرگی برای این نوع صنایع وجود دارد، و این بخشی از فرهنگ این منطقه است که مردم احساس می کنند باید از سلامتی فداکاری کنند تا غذا را روی میز بگذارند. ما با صنایع استخراجی مانند استخراج زغال سنگ و فرکینگ شاهد بوده ایم.

پلاستیک بازیافت شیمیایی

سایت پیشنهادی برای تاسیسات بازیافت شیمیایی SOBE Thermal Energy Systems در یانگستون، اوهایو.

اعتبار: کریستینا ماروسیک برای EHN

بازیافت مواد شیمیایی Youngstown

Youngstown دارای تاریخچه صنعتی طولانی است و هنوز هم منابع متعدد آلودگی صنعتی از جمله کارخانه فولاد و سایر سازندگان فلزات، کارخانه بتن و تاسیسات پردازش زباله های خطرناک را در خود جای داده است.

اعتبار: کریستینا ماروسیک برای EHN

بر اساس گزارش 2023 Beyond Plastics، حداقل دو کارخانه بازیافت شیمیایی دیگر در اوهایو یارانه دولتی یا محلی دریافت کرده اند. Alterra، واقع در آکرون، اوهایو، یک وام ایالتی 1.6 میلیون دلاری و حمایت از شهر آکرون را در قالب تخفیف‌های مختلف، از جمله اجاره ملک 1 دلاری در سال در ازای «درصدی از جریان نقدی آینده پروژه» دریافت کرد. Purecycle در Ironton، اوهایو، 250 میلیون دلار اوراق قرضه درآمدی از اداره بندر جنوبی اوهایو دریافت کرد.

تأسیسات بازیافت مواد شیمیایی نیز ممکن است از طریق برنامه های متعدد، از جمله استراتژی 25 میلیون دلاری وزارت انرژی برای نوآوری پلاستیک، کمک های مالی و وام های وزارت دفاع و وزارت کشاورزی، و قانون کاهش تورم فدرال، یارانه های فدرال دریافت کنند.

در حالی که این پروژه‌ها با نوید دادن پاسخ به بحران پلاستیک پیش می‌روند، جوامع نگران تأثیرات آن هستند.

تام هتریک، رئیس شورای شهر یانگستاون که مهلت قانونی یک ساله را تصویب کرد، گفت: «در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر بی خطر بودن آن وجود ندارد. EHN.

بحث بازیافت مواد شیمیایی

بازیافت مواد شیمیایی زباله های پلاستیکی

تام هتریک، رئیس شورای شهر یانگستاون، “در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر بی خطر بودن آن وجود ندارد.”

اعتبار: کریستینا ماروسیک برای EHN

بازیافت شیمیایی یک اصطلاح کلی برای فرآیندهایی است که از گرما، مواد شیمیایی یا هر دو برای تجزیه زباله های پلاستیکی به اجزای سازنده برای استفاده مجدد به عنوان مواد اولیه پلاستیکی یا به عنوان سوخت استفاده می کنند. این فرآیندها با بازیافت پلاستیک معمولی یا مکانیکی متفاوت است، که زباله های پلاستیکی را به صورت فیزیکی، اما نه در سطح مولکولی، تجزیه می کند. تنها 5 تا 6 درصد از زباله های پلاستیکی در ایالات متحده بازیافت می شوند و طرفداران بازیافت شیمیایی می گویند که می تواند به ایجاد یک اقتصاد واقعاً دایره ای کمک کند.

کریس لیتون، مدیر بخش پایداری پلاستیک های تخصصی در شرکت شیمیایی Eastman، گفت: “ما با یک راه حل برای پلاستیک ها دایره ای ایجاد نمی کنیم.” EHN. ما باید برخی از پلاستیک‌هایی را که واقعاً به آنها نیاز نداریم حذف کنیم، راه‌هایی برای کاهش، استفاده مجدد و به حداکثر رساندن کارهایی که می‌توانیم برای بازیافت مکانیکی و پیشرفته انجام دهیم، بیابیم.»

با این حال، مخالفان می گویند تاسیسات بازیافت شیمیایی تغییرات آب و هوایی را بدتر می کند و مواد شیمیایی سمی مانند هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای، دیوکسین ها و سایر آلاینده های پایدار منتشر می کند. ترکیبات آلی فرار و فلزات سنگین Lattermore نگران اثرات تجمعی است.

«بسیاری دیگر از اعضای خانواده من که در این خانه زندگی کرده اند نیز سرطان داشته اند. لاترمور گفت: مادربزرگ، پدرم، خواهرم. من چهار نوه، دو دختر دارم. چگونه می‌خواهند از زندگی اینقدر نزدیک به این نوع زباله‌ها زنده بمانند؟»

شورای شیمی آمریکا از مقررات زیست محیطی راحت‌تری برای این نوع تأسیسات حمایت می‌کند و ایالت‌ها را تشویق می‌کند تا آنها را از تأسیسات پسماند جامد به تأسیسات تولیدی طبقه‌بندی کنند، که به برنامه‌های مجوز دقیق‌تر نیاز دارد، نظارت نظارتی بر انتشار هوا و زباله‌های سمی را کاهش می‌دهد و به آنها اجازه می‌دهد به دنبال آن باشند. یارانه مالیات دهندگان اضافی اوهایو یکی از ۲۴ ایالتی است که قبلاً این کار را انجام داده است، همراه با پنسیلوانیا، ویرجینیای غربی، ویرجینیا، کنتاکی و می سی سی پی – گروهی که بیشتر دره رودخانه اوهایو و بیشتر آپالاشیا را در بر می گیرد.

ما نمی خواهیم با یک راه حل دایره ای برای پلاستیک ها ایجاد کنیم. کریس لیتون، شرکت شیمیایی Eastman

در همین حال، حامیان محیط زیست در حال مبارزه برای جلوگیری از ساخت این نیروگاه ها هستند.

کونارد گفت: «حتی اگر همه کارخانه‌های بازیافت پیشرفته در ایالات متحده با ظرفیت کامل و بدون هیچ مشکلی کار کنند، تنها 1.3 درصد از زباله‌های پلاستیکی جهانی را که در حال حاضر داریم مدیریت می‌کنند». “صنعت پلاستیک این فناوری را به عنوان یک راه حل پیش می برد تا بتوانند به تولید پلاستیک جدید ادامه دهند.”

نگرانی های عدالت زیست محیطی

اعضای Stop SOBE.

اعتبار: کریستینا ماروسیک برای EHN

لاترمور در میان گروهی از ساکنان محلی بود که برای متوقف کردن کارخانه SOBE در یانگستاون مبارزه کردند. آنها اعلامیه توزیع کردند، سیاستگذاران را فراخواندند و درها را زدند تا صدها امضای طومار جمع کنند. در نهایت، آنها حمایت شورای شهر یانگستون را به دست آوردند.

هتریک گفت: “من فکر می کنم یکی از نگرانی های اصلی من مکان است.” «این در یک محله شلوغ است. همسایه‌های مسکونی، دو بار پرطرفدار درست در آنجا، یک گوشه رستوران، یک کلیسا در طرف دیگر، یک زندان پنج یا شش طبقه در یک بلوک در سمت دیگر، و یک دسته از خانه‌های دانشجویی دانشگاه ایالتی یانگستاون درست در آنجا وجود دارد.»

او توضیح داد: “این همچنین یک منطقه عدالت زیست محیطی است، و از نظر خطرات و مخاطرات زیست محیطی، مکان وحشتناکی برای انجام این نوع عملیات به نظر می رسد.”

در ماه سپتامبر، نماینده ای از آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) نامه ای به آژانس حفاظت از محیط زیست اوهایو ارسال کرد و خاطرنشان کرد که این پروژه “نگرانی های بالقوه عدالت زیست محیطی را ایجاد می کند” زیرا یانگستاون در رتبه 80 در ایالت از نظر آلودگی ناشی از ازن قرار دارد. ذرات گازوئیل، خطر سرطان سموم هوا، نزدیکی به ترافیک، رنگ سرب، نزدیکی به سایت Superfund، نزدیکی به تسهیلات برنامه مدیریت ریسک (RMP)، نزدیکی پسماندهای خطرناک، مخازن ذخیره سازی زیرزمینی و تخلیه فاضلاب.

در این نامه آمده است: “جمعیت ساکن در منطقه اطراف تسهیلات به طور قابل توجهی از افراد رنگین پوست، خانواده هایی که از نظر زبانی منزوی هستند (اسپانیایی زبان)، افرادی با درآمد پایین، افرادی با تحصیلات کمتر از دبیرستان و نرخ بیکاری بالا تشکیل شده است. قبل از توصیه به سازمان حفاظت از محیط زیست اوهایو برای “انجام یک تجزیه و تحلیل عدالت زیست محیطی دقیق تر با دامنه مناسب برای اطلاع از تصمیم صدور مجوز.”

در ماه دسامبر، شورای شهر یانگستون به اتفاق آرا به تصویب یک مهلت یک ساله در فرآیند پیرولیز، گازسازی یا احتراق لاستیک، پلاستیک و زباله های الکترونیکی رای داد. شورا گفت که آنها قصد دارند سال را برای تحقیق بیشتر در مورد این نوع تسهیلات صرف کنند.

از نظر خطرات و مخاطرات زیست محیطی، به نظر می رسد مکان وحشتناکی برای انجام این نوع عملیات باشد. – تام هتریک، رئیس شورای شهر یانگستون

هنگامی که هتریک در مورد سایر تأسیسات تحقیق کرد، داستان هایی در مورد حوادث خطرناک و آتش سوزی در یک کارخانه بازیافت مواد شیمیایی در اشلی، ایندیانا یافت که نگرانی های او را تشدید کرد.

SOBE در بیانیه ای در مورد توقف در وب سایت خود گفت که این شرکت “به این رویکرد محتاطانه احترام می گذارد و متعهد به همکاری نزدیک با مقامات شهری و اعضای جامعه است.” SOBE به درخواست مصاحبه پاسخ نداد.

در فوریه، سازمان حفاظت محیط زیست اوهایو مجوز هوایی را برای کارخانه پیشنهادی SOBE صادر کرد که باعث اعتراض جامعه شد.

هتریک در بیانیه‌ای پس از اعلام این خبر گفت: «من عمیقاً از EPA اوهایو و تصمیم آنها برای اعطای مجوز به SOBE ناامید هستم. برای من واضح است که سازمان حفاظت از محیط زیست اوهایو ماه‌ها را صرف کپی، طبقه‌بندی و محاسبه صدها نظر ساکنان یانگ‌تاون کرده است، اما در واقع به حرف‌های ما گوش نمی‌دهد یا به هیچ وجه به ما پاسخ نمی‌دهد.»