اولین کارخانه بازیافت مواد شیمیایی پیشنهادی پنسیلوانیا لغو شد



طرح‌های ساخت یکی از بزرگترین کارخانه‌های بازیافت مواد شیمیایی در این کشور در پنسیلوانیا این هفته لغو شد.


یک شرکت مستقر در تگزاس به نام Encina برای اولین بار اعلام کرد که قصد دارد در سال 2022 تأسیساتی بسازد که پلاستیک زباله را به مواد شیمیایی تبدیل کند که می تواند برای تولید پلاستیک بیشتر در Point Township، پنسیلوانیا، در امتداد سواحل رودخانه Susquehanna در سال 2022 استفاده شود.

این پروژه که می توانست اولین مرکز بازیافت مواد شیمیایی در ایالت باشد، با آن مواجه شد مخالفت شدید از ساکنان شهر پوینت و جوامع اطراف آن به دلیل نگرانی در مورد انتشار سمی هوا و آب، اثرات منفی آب و هوا، و نگرانی در مورد بازیافت مواد شیمیایی در واقع نمی تواند زباله های پلاستیکی را کاهش دهد.

در 2 آوریل، شورای محلی به اتفاق آرا رای دادند “به شدت و صریح” با این کارخانه مخالفت کرد و در 18 آوریل، Encina در یک بیانیه مطبوعاتی که این شرکت «تصمیم گرفته است که به ساخت کارخانه ادامه ندهد»، اما به پیگیری کارخانه‌های مشابه در مکان‌های دیگر ادامه خواهد داد.

دیو روسر، مدیرعامل Encina در بیانیه‌ای با اعلام این اقدام گفت: «ما فرماندار سابق پنسیلوانیا تام ولف و مجمع عمومی پنسیلوانیا را تحسین می‌کنیم.

پنسیلوانیا یکی از 24 ایالت که نحوه طبقه بندی این نوع تسهیلات را برای کاهش الزامات مجوز و نظارت نظارتی تغییر داده است، تغییری که گروه های تجاری صنعت پلاستیک برای آن لابی کرده اند. هنگامی که پنسیلوانیا قانون خود را در سال 2020 تغییر داد، Encina تنها شرکتی بود که درخواست ساخت یک مرکز بازیافت مواد شیمیایی در این ایالت را داد. صورت حساب تلقی شد که به طور خاص به نفع شرکت تصویب شده است.

بیانیه Encina ادامه می‌دهد: «در حالی که ما از فرصت‌های جذاب فراوان برای توسعه و رشد در پوینت تاونشیپ هیجان‌زده بودیم، تصمیم گرفته‌ایم که اهداف استراتژیک فعلی و اهداف بلندمدت ما از طریق این تصمیم بهتر برآورده شوند.»

سندی فیلد، یکی از اعضای گروه Susquehanna ما را نجات دهیدکه مخالف این نیروگاه بود، در بیانیه‌ای گفت: «این پروژه هوا و آب پاک منطقه را تهدید می‌کند و به شیوه زندگی ما در این منطقه، به‌ویژه برای افرادی که در مجاورت تأسیسات پیشنهادی زندگی می‌کنند، آسیب می‌رساند».

در پاسخ به این خبر، Save our Susquehanna به اعضای خود ایمیل زد و گفت: “رسمی است – Encina در حال خروج است!!! ما بردیم! ما بردیم!”

فیلد گفت: «اعضای جامعه برخاستند و در مورد این خطرات غیرقابل قبول صحبت کردند، و Save our Susquehanna از اینکه Encina کارخانه شیمیایی سمی خود را در منطقه ما نخواهد ساخت، هیجان زده است. اما ما این گیاه را برای دیگران آرزو نمی کنیم و به جوامع دیگر در مورد بازیافت مواد شیمیایی و خطراتی که برای جوامع ایجاد می کند هشدار خواهیم داد.

EHN قبلاً کارخانه پیشنهادی Encina را به همراه پیشنهادات مشابه در داخل پوشش داد ویرجینیای غربی و اوهایو. پیشنهادهایی برای کارخانه های بازیافت شیمیایی مشابه در سراسر کشور در دست اقدام است. با توجه به الف گزارش 2023 توسط سازمان غیرانتفاعی Beyond Plastics، تا سپتامبر 2023، 11 تأسیسات از این قبیل در ایالات متحده ساخته شده بود. یکی که امسال بسته می شود، اما تعداد کمی با ظرفیت کامل یا سودآور کار می کنند.

ما این گیاه را برای دیگران آرزو نمی کنیم و به جوامع دیگر در مورد بازیافت مواد شیمیایی و خطراتی که برای جوامع ایجاد می کند هشدار خواهیم داد. – میدان شنی، Susquehanna ما را نجات دهید

الکس بومشتاین، مدیر اجرایی شورای هوای پاک، یک گروه حمایتی غیرانتفاعی، گفت که لغو کارخانه پوینت تاونشیپ توسط Encina باید به عنوان یک زنگ بیدارباش برای مقامات منتخب باشد.

بومشتاین در بیانیه ای گفت: «اهمیت این پیروزی قابل اغراق نیست. اما مبارزه تمام نشده است. بازیافت مواد شیمیایی سمی راه حلی نادرست برای بحران پلاستیک است. به پوینت تاونشیپ تعلق ندارد. متعلق به پنسیلوانیا نیست. و به هیچ جامعه دیگری تعلق ندارد.»

گیاه لغو شده نیز به عنوان می آید دور چهارم مذاکرات جهانی پیمان پلاستیک هفته آینده در اتاوا آغاز می شود – جایی که بازیافت مواد شیمیایی و نقش آن در کاهش زباله های پلاستیکی همچنان یک موضوع بحث برانگیز است.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب