آخرین بسته شدن کارخانه بازیافت مواد شیمیایی باعث نگرانی در مورد دوام این صنعت شده است


در بحبوحه دعواهای داخلی و بین المللی بر سر آینده بازیافت مواد شیمیایی، تعطیلی قریب الوقوع کارخانه ای در تیگارد، اورگان، که برای تبدیل ضایعات پلی استایرن به مواد اولیه پلاستیکی ساخته شده است، دور جدیدی از سوالات را در مورد کارایی و امکان سنجی این فرآیند ایجاد کرده است. .


Agilyx در اواخر فوریه اعلام کرد که Regenyx که توسط Agilyx و Americas Styrenics اداره می شد، در پایان آوریل فعالیت خود را متوقف می کند. این سرمایه گذاری مشترک که در سال 2019 راه اندازی شد، یکی از تنها 11 تأسیسات در ایالات متحده بود که از گرما و/یا مواد شیمیایی برای تجزیه زباله های پلاستیکی برای استفاده مجدد به عنوان مواد اولیه پلاستیکی یا به عنوان سوخت استفاده می کند. مارک بارانکو، معاون ارشد مهندسی و اجرا Agilyx گفت: این یک “پروژه نمایشی” بود و با موفقیت به اهداف خود از جمله اثبات قابلیت دوام این فناوری دست یافت، اما نگهداری و ارتقاء تجهیزات قدیمی کارخانه مقرون به صرفه است. بیانیه.

جنی گیتلیتز، مدیر راه حل های آلودگی پلاستیکی در Beyond Plastics، این مفهوم را که کارخانه موفق بود به عنوان “چرخش خالص” توصیف کرد. به گفته Agilyx، این مرکز ظرفیت نگهداری 3650 تن زباله در سال را داشت، اما تنها 3000 تن را از محل دفن زباله در طول عمر خود منحرف کرد. این شرکت گفت که از این مقدار، تقریباً 70 درصد به منومر استایرن تبدیل شد تا به محصولات پلی استایرن جدید تبدیل شود. به گفته گیتلیتز، در راستای یک سری موانعی که صنعت پلاستیک در تلاش برای ایجاد زیرساخت های بازیافت شیمیایی با آن مواجه شده است، طبق گزارش ها، این سرمایه گذاری مشترک بیش از 4.5 میلیون دلار از سال 2021 از دست داده است، از جمله تاخیر در توسعه سایر تاسیسات Agilyx. او پیش‌بینی می‌کند که در آینده بسته‌های بیشتری داشته باشد.

گیتلیتز گفت: «این صنعت بیش از آنکه واقعی باشد، حدس و گمان است EHN.

تاسیسات Regenyx یکی از دو کارخانه بازیافت مواد شیمیایی در غرب تگزاس، در کنار Fulcrum Sierra BioFuels در مک‌کارن، نوادا بود که زباله‌های خانگی را به سوخت هوانوردی و گازوئیل تبدیل می‌کند و اخیراً با پرداخت 289 میلیون دلار اوراق قرضه، تردیدهایی را در مورد قابلیت اقتصادی آن ایجاد می‌کند. یکی دیگر از کارخانه‌های طراحی شده توسط Agilyx، مستقر در پورتلند و مدیریت پسماند، در سال 2014 پس از 16 ماه استفاده بسته شد. این شرکت می خواست تاسیساتی در ساحل غربی بسازد که بتواند روزانه 50 تن زباله پلاستیکی را جابجا کند، اما بعداً این طرح را به ساحل خلیج منتقل کرد و ظرفیت مورد انتظار آن را دو برابر کرد. بارانکو گفت که پس از پیشرفت در طراحی مهندسی اولیه، این پروژه متوقف شده است. یکی دیگر از تاسیسات برنامه ریزی شده Agilyx، کارخانه پیشنهادی TruSytrenyx با ظرفیت 100 تن در روز در Channahon، ایلینوی، در سال 2020 اعلام شد اما هنوز در انتظار تصمیم گیری برای تامین مالی است. در همین حال، Agilyx همچنین در حال گسترش به ژاپن است، جایی که تأسیسات Toyo Styren آن اخیراً ساخت و ساز را تکمیل کرده است.

راس آیزنبرگ، رئیس انجمن صنعت پلاستیک سازان آمریکا، گفت که تاسیسات Regenyx در هدف خود موفق بوده و بسته شدن آن نباید بر دیگر تاسیسات بازیافت شیمیایی تاثیر بگذارد.

آیزنبرگ در بیانیه‌ای گفت: «صنعت پلاستیک میلیاردها دلار در بازیافت مواد شیمیایی اینجا در ایالات متحده سرمایه‌گذاری می‌کند تا سیستم دایره‌ای‌تری برای انواع پلاستیک‌های مستعمل ایجاد کند که این منابع ارزشمند را در استفاده نگه می‌دارد».

Closed Loop Partners، یک شرکت سرمایه گذاری متمرکز بر اقتصاد دایره ای، در سال 2021 تخمین زد که بازار پلاستیک های بازیافتی می تواند تا 120 میلیارد دلار در سال باشد. این شرکت پیش بینی کرد تقاضا برای پلاستیک های بازیافتی تا سال 2030 به 5 تا 7.5 میلیون تن برسد که نیاز به دو یا سه برابر شدن عرضه دارد.

گیتلیتز گفت که او در مورد قابلیت اقتصادی و عملیاتی فناوری بازیافت مواد شیمیایی و همچنین توانایی آن برای مقابله با بحران پلاستیک “بسیار بدبین” است.

این صنعت بیش از آنکه واقعی باشد، سوداگرانه است. – جنی گیتلیتز، فراتر از پلاستیک

یک گزارش Beyond Plastics در اکتبر 2023 نشان داد که Agilyx در سال‌های 2020 و 2021 متحمل 22.4 میلیون دلار ضرر عملیاتی شده است. این گزارش همچنین نشان می‌دهد که تأسیسات Regenyx 211 تن زباله استایرن تولید می‌کند که به خارج از محل حمل می‌شود تا سوزانده شود، همراه با تولید نزدیک به 500 ضایعات. تن زباله های خطرناک در جای دیگر، PureCycle زیان خالص 215 میلیون دلاری را از سال 2020 تا 2022 به دلیل تاخیر سه ساله در ساخت کارخانه خود در Ironton، اوهایو، Beyond Plastics گزارش کرد. این تاسیسات در ماه مه 2023 تکمیل شد، سپس برای ماه‌ها بعد در سال به دلیل قطع برق کامل نیروگاه که منجر به خرابی‌های مکانیکی شد، بسته شد.

سلست میفرن-سوانگو، مدیر ایالتی گروه حامی سبز محیط زیست اورگان، گفت که شکست تاسیسات عملیاتی بازیافت مواد شیمیایی در دستیابی به ظرفیت اعلام شده خود، آنها را در یک “مرحله راه اندازی” گسترده باقی می گذارد. با توجه به چالش مالی افزایش مقیاس و مسائل عملیاتی در برخی از کارخانه ها، او انتظار ندارد که تغییر کند.

“[Chemical recycling] مایفرن سوانگو گفت: بسیار انرژی بر، واقعاً گران است و فقط یکی از نمونه‌های راه‌حل‌های پیشنهادی صنعت پلاستیک است که ما را در اقتصاد خطی تثبیت می‌کند و در عین حال هیچ کاری برای متوقف کردن تولید پلاستیک‌های یکبار مصرف انجام نمی‌دهد. EHN. “مردم خواهان راه حل آسان برای بحران زباله های پلاستیکی هستند و راه حلی وجود ندارد.”

برای Meiffren-Swango، بسته شدن Regenyx نشان دهنده شواهد دیگری است که بازیافت شیمیایی قابل دوام نیست و فرصتی برای چرخش به سمت روش‌های مؤثرتر برای مقابله با زباله‌های پلاستیکی است.

صنعت پلاستیک می‌تواند این را به‌عنوان هشداری در نظر بگیرد که این مدل پایدار نیست و تمام پولی را که در این تأسیسات سرمایه‌گذاری کرده‌اند برای سرمایه‌گذاری در راه‌حل‌های واقعی برای بحران زباله‌های پلاستیکی، از جمله ساخت کمتر پلاستیک و سرمایه‌گذاری در مدل‌ها، استفاده کند. مایفرن سوانگو گفت، مانند قابلیت استفاده مجدد، به جای اینکه به معنای واقعی کلمه تمام پول خود را بسوزانند تا بازیافت مواد شیمیایی کارساز شود.

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب