تغییرات آب و هوایی بر سلامت سیستم ایمنی در سطح جهان تأثیر می گذارد و منجر به اپیدمی بیماری ها می شود



اثرات نامرئی تغییرات آب و هوایی با کمک به افزایش بیماری های ناشی از سیستم ایمنی مانند آلرژی ها و سرطان، بدن ما، به ویژه سیستم ایمنی بدن ما را مختل می کند.

Kari Nadeau گزارش برای آمار


به اختصار:

  • تغییرات آب و هوایی با آسیب رساندن به دفاع طبیعی بدن و توانایی آن در بهبودی، بیماری های مرتبط با سیستم ایمنی را تشدید می کند و کودکان و بزرگسالان را به طور یکسان تحت تاثیر قرار می دهد.
  • یک رژیم غذایی مغذی و قرار گرفتن در معرض اکوسیستم های متنوع، که برای یک سیستم ایمنی قوی ضروری است، توسط تغییرات ناشی از آب و هوا تهدید می شود.
  • سرمایه گذاری در کاهش تغییرات آب و هوایی می تواند به طور قابل توجهی هزینه های مراقبت های بهداشتی را کاهش دهد و سلامت عمومی را بهبود بخشد، که بر نیاز فوری به اقدامات سیاست جهانی تاکید دارد.

نقل قول کلیدی:

هر 1 دلاری که برای کاهش تغییرات آب و هوایی هزینه می شود، حداقل 3 دلار در هزینه های مراقبت های بهداشتی صرفه جویی می کند.

– کاری نادو، استاد مطالعات آب و هوا و جمعیت در دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan.

چرا این مهم است:

پرداختن به تغییرات آب و هوایی فقط یک موضوع زیست محیطی نیست، بلکه یک ضرورت بهداشتی حیاتی است که می تواند جان انسان ها را نجات دهد و هزینه های مراقبت های بهداشتی را کاهش دهد. تغییرات اقلیمی مدت‌هاست که به عنوان یک افزایش دهنده تهدید خارجی شناخته شده است و این یافته‌ها تأثیر فزاینده عوامل استرس‌زای آب و هوایی را بر بار جهانی بیماری نشان می‌دهد.