محافظت از کودکان و جوامع کالیفرنیا در برابر آلودگی سوخت هوانوردی سرب



هیئت منابع هوایی کالیفرنیا دریافته است که بیش از 90 درصد از مردم کالیفرنیا هر سال سطوح ناسالم آلودگی را تنفس می کنند و سرب یکی از رایج ترین سموم هوا است.


کالیفرنیا چندین دهه پیش سرب را در بنزین و رنگ خودرو حذف کرد، بنابراین چه چیزی باعث آلودگی هوای جدید سرب می شود؟ یکی از عوامل اصلی سوخت هوانوردی سرب است که هنوز در هواپیماهای کوچک موتور پیستونی استفاده می شود.

یک مطالعه در سال 2021 نشان داد کودکانی که کمتر از یک مایل دورتر از فرودگاه زندگی می‌کنند، در مقایسه با کودکانی که دورتر زندگی می‌کنند، 21 درصد سطح سرب خون بیشتری دارند. این مطالعه همچنین بیان می‌کند که کودکان خردسالی که در معرض سرب قرار می‌گیرند می‌توانند از پیامدهای منفی طولانی مدت برای سلامت، رفتار و شناخت رنج ببرند.

برخی از فرودگاه‌ها و شهرستان‌های کالیفرنیا، پیش از هدف توصیه‌شده اداره هوانوردی فدرال (FAA) برای حمل و نقل هوایی بدون سرب تا سال 2030، تلاش می‌کنند به سمت جایگزین‌های بدون سرب حرکت کنند.

در سال 2022، شهرستان سانتا کلارا فروش سوخت هوانوردی سرب دار را در فرودگاه های خود ممنوع کرد. با این حال، یک خلأ قانونی اساسی وجود دارد. ممنوعیت فروش در فرودگاه های یک شهرستان، مردم را از خرید سوخت سرب در جاهای دیگر باز نمی دارد.

برای مثال شورای شهر لانگ بیچ 200000 دلار یارانه برای فرودگاه خود تصویب کرد. فرودگاه لانگ بیچ از سال 2023، زمانی که آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA) آن را به عنوان دومین فرودگاه آلوده به سرب در کشور معرفی کرد، سوخت هوانوردی بدون سرب ارائه می کند. این یارانه ضروری بود زیرا قیمت بالاتر سوخت بدون سرب بسیاری را از انتخاب استفاده از آن منصرف کرد. این اقدام شهر ستودنی است، اما نه تنها استفاده از آن اختیاری است، بلکه یارانه در سال 2025 به پایان می رسد.

به طور مشابه، هیئت ناظران شهرستان لس آنجلس به شرکت عمومی کانتی لس آنجلس دستور داد تا تا تاریخ 1 ژوئن 2024 سوخت هوانوردی بدون سرب را در هر پنج فرودگاه تحت اداره لس آنجلس کانتی ارائه کند. در اعلامیه گنجانده شده بود که جایگزین های بدون سرب در فرودگاه Whiteman در Pacoima، که یکی از سه فرودگاه در ناحیه سنا من است، در دسترس خواهد بود. من هیئت مدیره را تحسین می کنم

ناظران باید اقدام کنند، اگرچه سوخت سرب دار همچنان در دسترس خواهد بود و تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید آن را به دست مصرف کننده می گذارد.

آلودگی هوای فراگیر از سرب را نمی توان به سادگی با ارائه گزینه های جایگزین یا توقف فروش در مکان های خاص برطرف کرد. اثرات روزانه سوخت هوانوردی سرب بر جوامع ما نیازمند اقدام در سطح ایالتی است.

امسال، لایحه 1193 سنا را نوشتم تا فروش سوخت مضر هوانوردی سرب دار را در کالیفرنیا متوقف کنم. هیچ کس نباید با آسیبی که به فرزندان ما وارد می کند موافق باشد، به خصوص زمانی که جایگزین های بدون سرب قابل اجرا قریب الوقوع است. یکی از اهداف رویکرد مرحله‌ای، تسریع تولید به بازار و در دسترس بودن جایگزین‌های بدون سرب در همه فرودگاه‌ها است. همچنین یک ضرب الاجل قانونی تا سال 2030 برای توقف کامل فروش سوخت هواپیمایی سرب دار در سراسر کالیفرنیا تعیین می کند. وقتی بسیاری از فرودگاه‌های آلوده به سرب کشور در ایالت ما قرار دارند، نمی‌توانیم بنشینیم و منتظر باشیم تا دولت فدرال اقدامی انجام دهد.

این لایحه فروش در جوامع محروم یا مجاور آنها را قبل از 1 ژانویه 2026 ممنوع می کند. رشد شهری تا 1 ژانویه 2028 و در بقیه کالیفرنیا تا 1 ژانویه 2030 محدود می شود.

FAA قبلاً یک سوخت بدون سرب با اکتان پایین (UL 94) را تأیید کرده است که در حال حاضر در تقریباً 35 فرودگاه در ایالات متحده موجود است و همچنین یک سوخت بدون سرب با اکتان 100 (G100UL) که هنوز به صورت تجاری در دسترس نیست.

این لایحه یک وعده مبارزات انتخاباتی کلیدی را برای انتخاب کنندگان دره سان فرناندو و کالیفرنیایی‌های من برآورده می‌کند – مبارزه برای هوای پاک‌تر و مسئول دانستن آلاینده‌ها برای آسیبی که به مردم ایالت زیبای ما وارد می‌کنند.

کمیته حمل و نقل سناSB 1193 را در 9 آوریل 2024 ساعت 1:30 بعد از ظهر می شنود مکان: 1021 O Street, Room 1200, Sacramento

از مقالات سایت شما

مقالات مرتبط در سراسر وب