منبع آب زندان های ایالات متحده اغلب با مواد شیمیایی مضر آلوده است



یک مطالعه اخیر نشان می دهد که بسیاری از زندان های ایالات متحده از آب آلوده به مواد شیمیایی سمی PFAS استفاده می کنند که خطرات جدی برای سلامتی بیش از یک میلیون زندانی ایجاد می کند.

تام پرکینز برای روزنامه گاردین.


به اختصار:

  • تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نزدیک به 50 درصد از زندان‌های ایالات متحده از آب آلوده به PFAS استفاده می‌کنند که حدود 1 میلیون زندانی از جمله 13000 نوجوان را تحت تأثیر قرار می‌دهد که ابزاری برای محافظت از خود ندارند.
  • PFAS که به عنوان “مواد شیمیایی برای همیشه” شناخته می شود، با خطرات شدید سلامتی مانند سرطان و مشکلات کبدی مرتبط است. جمعیت زندانی که در حال حاضر از سلامت ضعیف تری برخوردار هستند، با آسیب پذیری شدیدتری روبرو هستند.
  • این مطالعه با استناد به یک زندان ویژه زنان در نزدیکی تامپا، فلوریدا، با سطح آلودگی آب 170 برابر بالاتر از دستورالعمل‌های بهداشتی، نیاز به آزمایش و نظارت فوری دارد، اما به زندانیان اطلاع داده نشده و جایگزین‌های امن‌تری ارائه نشده است.

نقل قول کلیدی:

ما باید به این فکر کنیم که چه کسی در معرض قرار گرفتن است و چه کسی کمترین عامل را برای کاهش قرار گرفتن در معرض آنها دارد – به همین دلیل این جمعیت منحصر به فرد است.

– نیکلاس شاپیرو، یکی از نویسندگان مطالعه در UCLA

چرا این مهم است:

بی‌توجهی سیستماتیک و بی‌عدالتی زیست‌محیطی در زندان‌های کشور به‌طور نامتناسبی بر جمعیت‌های آسیب‌پذیر تأثیر می‌گذارد. پیامدهای بهداشتی قرار گرفتن در معرض PFAS نیاز به اقدام فوری دارد، اما اغلب چنین مطالعاتی بر اساس آن عمل نمی شود.