“مواد شیمیایی برای همیشه” در شمال شرقی TN خطر طولانی مدت برای آب آشامیدنی منطقه ایجاد می کند – Tennessee Lookout



به اصطلاح “مواد شیمیایی برای همیشه” مرتبط با بیماری، ناباروری و مرگ در 60 درصد از رودخانه ها و دریاچه های آزمایش شده در شمال شرقی تنسی شناسایی شده است، یافته هایی که “ایمنی طولانی مدت منابع آب آشامیدنی برای منطقه را زیر سوال می برد.” در گزارشی که روز دوشنبه توسط باشگاه سیرا منتشر شد، آمده است.

PFA ها – مواد پر و پلی فلوروآلکیل – گروهی هستند که شامل هزاران ماده شیمیایی ساخته دست بشر است که در محیط تجزیه نمی شوند. صنایع به کاربردهای ضدآب و روغن خود در ساخت ظروف آشپزی، مبلمان و لوازم آرایشی متکی هستند. در سال 2022، آژانس حفاظت از محیط زیست به این نتیجه رسید که تقریباً هرگونه قرار گرفتن در معرض این ماده شیمیایی ناامن است.

باشگاه سیرا در تنسی از 20 مکان در اطراف کینگ اسپورت و جانسون سیتی از آب های سطحی نمونه برداری کرد. تابستان و پاییز گذشته، از جمله آبی که دو سیستم تامین آب شهری را تغذیه می کند.

در میان یافته‌های گروه محیط‌زیست: سطوح فوق‌العاده بالایی از PFAs در آب استخراج‌شده توسط اولین منطقه شهری شهرستان هاوکینز، که آب آشامیدنی نیمه شرقی شهرستان را تامین می‌کند.

منبع آب بلافاصله از انبار مهمات ارتش هلستون به پایین رودخانه می رود، جایی که بالاترین غلظت PFA اندازه گیری شده در این مطالعه پیدا شد. این مطالعه اشاره کرد که فوم آتش نشانی که به طور معمول توسط ارتش ایالات متحده استفاده می شود و ترکیبات خاصی در مهمات، منابع شناخته شده PFA هستند. شیوع PFA ها همچنین می تواند نتیجه عمل انبارها برای سوزاندن 1.25 میلیون تن مهمات در هر سال باشد.

سایر سطوح بالای PFA در توماس کریک در شهرستان سالیوان شناسایی شد. این نهر به عنوان یک منطقه زهکشی برای زمین های کشاورزی محلی عمل می کند. منبع مشکوک این ماده شیمیایی: لجن فاضلاب مورد استفاده کشاورزان برای کود.

در نزدیکی کینگ اسپورت، که در شهرستان سالیوان و هاوکینز قرار دارد، نمونه‌برداری آب در مقایسه با سطح پایین‌تری از PFA یافت. با این وجود، یافته‌ها باعث نگرانی شد. این گزارش خاطرنشان کرد: سطوح یافت شده “از حد قانونی EPA تجاوز نمی کنند، اما از سطوح غیر الزام آور “مشاوره بهداشتی” EPA بالاتر هستند.

این گزارش به یک الگو اشاره کرد: مواد شیمیایی با غلظت بالاتر در بخش‌های شهری‌تر آب، به‌ویژه در پایین دست تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صنعتی و شهری، سایت‌های نظامی، و مکان‌هایی که لجن فاضلاب در زمین‌های کشاورزی برای دفع پخش می‌شود، یافت شد.

گزارش عمومی Sierra Club TN PFAS – دسامبر 2023

این گزارش در بحبوحه نگرانی های فزاینده در مورد PFA ها در محیط ارائه می شود. دپارتمان محیط زیست و حفاظت از تنسی در سال 2021 یک مطالعه مداوم در سراسر ایالت در مورد PFA ها را آغاز کرد. در حال حاضر هیچ مقررات دولتی در مورد PFA در آب آشامیدنی وجود ندارد.

سال گذشته، جاناتان اسکرمتی، دادستان کل تنسی علیه 20 تولیدکننده که از PFA در محصولات خود استفاده می کردند، از جمله DuPoint، 3M و Chemours شکایت کرد. این شکایت ادعا می کند که شرکت ها می دانستند محصولاتشان حاوی مواد شیمیایی مضر است.

آژانس حفاظت از محیط زیست در حال حاضر در حال تدوین مقرراتی است که شرکت‌های آب را ملزم به حذف برخی از PFA می‌کند، فرآیندی پیچیده‌تر و بسیار پرهزینه‌تر از تصفیه‌ای که معمولاً شرکت‌ها استفاده می‌کنند.

باشگاه سیرا در گزارش خود مجموعه ای از توصیه ها را صادر کرد، از جمله اینکه TDEC را ملزم به انجام بررسی های دقیق تر برای کشف “نقاط داغ” PFA، افزایش تست و تنظیم صنایعی است که آلوده کننده هستند و به تصفیه خانه های فاضلاب برای نظارت بر سطوح PFA نیاز دارند. این گزارش همچنین از مقامات ایالتی خواسته است که «محل‌های آلودگی قدیمی» از جمله پایگاه‌های نظامی یا سایر مکان‌هایی را که در آن‌ها از فوم‌های مبتنی بر PFAS برای آموزش آتش‌نشانی یا اطفای حریق استفاده می‌شود، بررسی کنند.

تیترهای صبح را در صندوق ورودی خود دریافت کنید